Lillprinsen

publicerat i ;

Nu ligger min lillprins och sover på operationsbordet. Förhoppningsvis sött även fast han inte fick chansen att somna lugnt och fint utan i panikskrik.

Vi blev inlagda igårkväll och förutom ett antal försök att sätta infarter i både fötter och händer så har kvällen och natten gått jätte bra. Älsklingen har fastat från klockan 2 så precis innan det så fick han välling i sömnen.

Men som sagt, vi har haft höjden av otur under detta dygnet och jag hoppas hoppas hoppas att det är slut på oturen nu. Det började som sagt med att de inte får i någon infart i Leo där han kan bli sövd eller få medicin. Leo blev stucken på massor av ställen av massor av olika sköterskor. När vi väl gett upp försök nummer 1 att sätta infarter börjar Totte må dåligt så han åker hem. (Själv hade jag haft förvärkar och extremt ont i kroppen hela dagen.)

Totte börjar kaskadkräkas och har kräkts hela natten. (Vi håller tummarna för att det är matförgiftning och ingenting annat. Jag mår såklart illa, men det har jag ju gjort i flera veckor nu.) Nu har han fått behålla lite Te och kan eventuellt komma hit i eftermiddag.

Leo och jag har sovit på sjukhuset och Leo har sovit jättegott medans jag inte har sovit någonting nästan. Jag har haft sån ångest för att behöva sitta här och vänta under operationen själv. TÄNK om jag skulle bryta ihop...
Nu sitter jag här och har inte brutit ihop inte ens i närheten. Det var nära att det kom en tår när jag lämnade min sovande älskling på operationsbordet, men det kom ingen. Jag har nu passat på att äta lite frukost och nu sitter jag här. Skönt med uppkoppling och en säng att sitta i.

Leo fick ju dock inte somna lugnt och skönt utan i panikskrik. ALLA har nu försökt sätta infarter på honom utan att lyckas så narkosläkaren tog beslutet att söva honom med mask. Det är ju inte så roligt när man är 1 år och inte förstår riktigt vad som händer. Jag hoppas hoppas att han får drömma något sött där han ligger nu medans de lagar honom.

Förhoppningsvis är han färdig om 2 timmar ungefär....

Jag återkommer...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessie:

Hoppas allt gick bra och att lillkillen redan börjat vakna till!

kram jessie

2:a kommentar, skriven , av Marie-Från en prematurmammas hjärta-:

Tänkt på er massa idag och hoppas allt går bra! Massa kramar

Kommentera inlägget här :