Man ska inte ropa hej...

publicerat i ;

Jag kanske ropade hej lite tidigt angående nappen...

Han somnade snabbt igår men sen vaknade han 1 timme senare vilket inte hänt på hur länge som helst. Han var helt otröstlig och betedde sig som han aldrig gjort. Skrek, grät, gnällde och vi tog upp honom och la honom hos oss eftersom vi redan gått och lagt oss i sängen. Ingenting hjälpte egentligen han bökade runt och skrek och gnällde om vartannat och jag fick för mig att han hade ont någonstans tills han pekade på munnen. Då började vi inse att det nog var saknaden efter nappen som var störst.

Han fick mysa med oss en stund men sen gick jag och la honom i hans säng igen när han lugnat sig lite. Väl i sängen så blev han knäpptyst och vi trodde att han somnade direkt. Efter 20 minuter så hörde vi honom ligga och sjunga. Efter ytterliggare 10 minuter så gnällde han till några gånger och sen sov han. Stackars lilllskrutt!

Sen har han dock sovit gott hela natten och vaknade till för välling vid 6.30 och sov sen ända till klockan 9. Mycket välbehövligt med tanke på hur oroligt jag sovit hela natten. Jag har vaknat och varit kissnödig och samtidigt så har jag varit rädd för att han ska vakna och vara så otröstlig igen. Det hade ju varit så otroligt enkelt att bara ge honom nappen.....

MEN... vi var starka!

Kommentera inlägget här :