Badprinsar

publicerat i ;

Här är det alldeles för fullt upp just nu.
Helgen spenderades med renovering på övervåningen (inte av oss såklart) och farandes runt av oss. I lördags var vi bland annat och tittade på Leos nya lekkompis i höst. Mormor Solveig har nämligen skaffat sig en ny hund eftersom Milton sorgligt nog har farit till hundhimlen.




På söndagen hade vi Leos farmor på middag samtidigt som Jocke fortsatte att renovera. Leo har inte kunnat sova middag ordentligt under tiden vi renoverat eftersom det varit ett himmlans liv i huset. Igår sov han 20 minuter på hela dagen. Jocke höll på och fixade med listerna fortfarande när det var läggdags för Leo. Så Leo somnade helt utslagen i mitt knä i soffan. Lillskrutt!
Rummet blev i alla fall helt klart igår och det är fantastiskt fint. Jag ska lägga upp bilder på det när det finns ordentliga före- och efter-bilder.

Idag har jag städat övervåningen hela förmiddagen för att bli av med allt byggdamm. Mindre roligt men väldigt behövligt. Jag har varit såååå trött på att leva i ett byggkaos. Jag är inte den renoverande typen! Så nu är Leos rum lite tommare än tidigare. Nu ska jag shoppa lite nya grejjer på IKEA i veckan för att göra rummet lite bättre än det är nu. Vi ska få ut alla leksaker ur Leos rum eftersom det är så litet. Sen ska jag sätta in byråer och även lägga in en stor madrass som ska fungera som Leos säng sen när skruttan behöver spjälsängen.

Efter mitt städmania så åkte vi faktiskt till pappa/farfar hela familjen och tog oss ett välförtjänt dopp i poolen innan vi begav oss hem igen med mera städning för mig och ännu mera jobb för Totte.





Kommentera inlägget här :