Ännu ett besök på akuten

publicerat i ;

Leo är sjuk och hög feber. Han sov väldigt lite under natten och på så sätt även jag.  
Jag hade dessutom en tid hos barnmorskan klockan 9.15 på morgonen eftersom jag haft ont i magen de senaste dagarna. För att utesluta urinvägsinfektion så fick jag lämna urinodling och sen så fick jag tid hos läkaren imorgon.

Vid 8 ringde jag barnläkarmottagningen för att förhoppningsvis få tid där för att få en titt i Leos öron som jag misstänkte var det som strulade. De hade såklart ingen tid och hänvisade till akuten på Danderyd. Jippie!

Totte var tvungen att ha bilen idag så jag fick ringa Leos snälla morfar som fick komma och följa med oss till akuten. Väl där så gick det rätt fort. Vi måste tajmat bra för vi var nästan ensamma där. Vi fick träffa en jätte gullig läkare som var minst 80 år gammal. Han konstaterade snabbt att Leo har öroninflammation vilket jag misstänkte. Men Leo är samtidigt extremt dålig i magen och har inte fått behålla någon mat på flera dagar igen. Så vi fick någon superantibiotika som förhoppningsvis ska döda alla bakterier nu.

Jag la precis Leo för natten och äntligen kändes det som att febern hade gått ner lite. Den har legat över 40 grader hela dagen och nu kändes han mycket svalare.
Så förhoppningsvis så får han lite sömn i natt... och så även jag.

Vi måste bli friska till påskafton när vi ska ha hela stora familjen här!:-)

Kommentera inlägget här :