Lappsjuka

publicerat i ;

Vi är på bättringsvägen, eller Leo är på bättringsvägen och jag försöker ignorera hur jag känner mig.

Idag har jag haft sjuk "mensvärk" eller växtvärk eller vad det är. Ont gör det så nu ska jag vila och se till att det går bort.
Vi var tvugna att lämna huset ett tag idag för jag får lappsjuka av att bara sitta hemma. Så vi åkte för ovanlighetens skull till Täby C och åt lunch och fikade lite.
Jag shoppade en klänning till Pricken som jag tittat på redan innan jag visste att det var en tjej och strumpor till mig själv. Spännande va!!;)



Leo är så gott som feberfri. Han har 37.7 men det kan han ha när han är helt frisk också så jag säger att han är feberfri nu. Brorsan och hans fru som skulle vara barnvakt imorgon har varit snälla och sagt att de kan ta honom även fast han är lite halvkrasslig. Så imorgon ska jag och Totte ha den längsta egentid vi haft på över 10 månader. WOW!
Det är bara att hoppas på att lillskrutt håller sig på den här nivån så att han orkar leka lite imorgon.

Jag ringde brorsan vid 8.45 i morse för att rådgöra med honom så att vi skulle kunna skaffa en backup plan om det behövdes. Då säger han "Jag har precis lämnat in bilen på Service". Då får jag PANIK för VI skulle också lämnat in bilen på service i morse klockan 7....
Min hjärna är fylld med luft och snor just nu tror jag för jag som vanligtvis aldrig glömmer saker, glömmer nu saker hela tiden. Som tur var ligger verkstaden 5 minuters bilväg härifrån så jag sätter mig i bilen direkt och åker dit och det var inga problem att lämna in den.
Den var till och med klar på bara 3 timmar så innan vi åt lunch hämtade vi ut den. Blev inte alltför saftig räkning heller vilket var skönt. Ibland ska man ha tur!:)

Som avslutning bjuder jag på en extremt osmickrande bild på mig och Leo från igår. Vi är precis så sjuka som vi ser ut på bilden! haha

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fia:

Väldigt lik mamma=)

2:a kommentar, skriven , av Veronica G W:

Söt klänning, jag var rysligt nära att göra första inköpet idag med, men så blev det inte så!



Krya på er och trevlig helg!

Kram

Kommentera inlägget här :