mys o matproblem

publicerat i ;

I morse när Leo somnade för sin förmiddagssömn gick jag också och la mig i sängen och läste. Sååå skönt!
När jag låg där så började Pricken att leva rövare och jag satte på magen och till min förvåning så sparkade hon på den. Innan så har det blivit blickstilla när jag lagt handen på magen när hon rört sig.
Vilket MYS!:)

Nu kan jag inte längta mer till de där riktiga sparkarna kommer.



Nu till något helt annat!

Är det någon som har något förslag på hur jag ska få min lilla älskling att äta annat än Välling, Gröt och ersättning?
Under en period gick det ganska bra att få i honom mat, han åt i alla fall 10 tuggor och då kunde jag med gott samvete ge frukt efteråt.
Nu totalvägrar han att öppna munnen när det kommer någon mat som han tror att han inte vill ha. Även fast jag vet att han gillar det, så totalvägrar han.
Det är så sjukt frustrerande med tanke på att jag lagar mat till honom till lunch.

Matburkarna fungerar ju fortfarande inte med tanke på att han kräks så fort de kommer in i munnen.

Nu har jag bestämt mig för att inte truga. Jag vill heller inte ge honom frukt efter maten när han inte ätit någon mat.

Hade vi varit hemma hela dagen idag så hade jag kunnat vänta tills han bli hungrig och erbjuda samma mat, men nu ska vi iväg såklart.

Blä.. jag avskyr denna matvägran eftersom det är en konflikt jag verkligen inte vill ha med honom.
Nu är det ju inte så att han mår dåligt och lider av detta eftersom han äter gröt och välling vilket håller honom på benen.

Jaja.. om ni har något tips tar jag tacksamt emot!:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Veronica m Isak:

Det enda sättet att få honom att försöka äta är nog tyvärr att inte erbjuda andra alternativ och låta honom bli hungrig.



Mysigt med lite sparkar. Jag känner jättemycket där inne nu också, men inte på utsidan. Har moderkakan i framvägg denna gång så det kanske är därför.

2:a kommentar, skriven , av Fia:

Här är det nästan likadant.Liam äter gröt morgon och kväll men vägrar mat med bitar i,oavsett burkar eller riktig mat.Däremot äter han burkmat som är från 6mån då det knappt är nå bitar alls.Just ikväll var det dock kämpigt med gröten och nästan allt spottades ut.Såg även att det fastnat papper eller nå i gommen så vi får se om det är kvar imorgon annars lär vi åka till sjukhuset och låta dom ta bort det sa dom på avd i uppsala när jag ringde dit.Jag har pillat och försökt få bort det men inget funkar,börjar bara blöda.Som tur är verkar inte han lida..

3:e kommentar, skriven , av Marie:

Var gärna med i tävlingen på min blogg, du tävlar om en röd "hopp" ren för barn :) Kram!

4:e kommentar, skriven , av Marie-Från en prematurmammas hjärta-:

ja jag tror som veroniva att inte erbjuda några andra alternativ. nu är ju inte neos och leos matproblem riktigt lika men äter inte neo så får han inget annat. dock har ju vi knappen på magen!

Kommentera inlägget här :