mysmysmys

publicerat i ;

Vilken bra dag jag och Leo hade igår.
När Leo vaknat efter dagsvilan  skulle Leo äta lunch. Jag hade städat alla skåp i köket medan han sov och hittat en 6 månaders burk med lasagne som han faktiskt ätit en gång i tiden men sen börjat kräkas av. Så jag tänkte att äh, jag testar!

Tror ni inte att den lilla parveln åt en halv burk!!! Jag jublade av lycka inombords och med en halv banan i magen också så var lunchen fixad. Det känns helt otroligt. Var detta en engångsföreteelse eller inte, det återstår att se.

Sen åkte vi och shoppade tillsammans med Totte lite. Vi hittade inte det vi skulle så det blev 2 färgglada linnen till mig i alla fall. Jag är så trött på att alla snygga mammakläder är svarta. BORING!

När vi kom hem från vårt shoppingäventyr var jag helt slut både i kroppen och knoppen och Leo verkade jätte gnällig. Han borde egentligen inte varit trött, men jag tänkte att vi kan ju bara lägga oss och gossova i soffan i 20 minuter så att vi får lite energi.

Vi lägger oss i soffan (Leo på min arm och katten i knäväcket) och toksomnar.... när jag vaknar ser jag att det har börjat skymma ute. haha
Vi sov från 15.15-17.40!
Det har ALDRIG hänt att jag sovit så länge så nära Leo. Det var sååå mysigt. Leo sov över 4 timmar på dagen igår. Det har inte hänt på mycket länge om han inte varit sjuk. Jag blev lite stressad när jag såg vad klockan var men intalade mig själv att sov han/vi så länge så behövde vi det.

Han somnade glatt 20.00 i alla fall och vaknade i morse 5.50. Han var helt slut när han drack sin morgonvälling så jag gick och la honom (och mig själv) igen. När jag vaknade av Leos söta jollrande och bus i sin säng var klockan 8.00! Bättre än så kan det väl knappast bli.

Denna dag ska vi försöka åka och storhandla. Vi får väl se om vi orkar.

Vi har ju satt en grind i trappen upp nu och Leo tycker inte att det var det bästa beslutet vi tagit nångång. Han sitter ofta och "pratar" nedanför trappan och ser olycklig ut.

(Kameran har Leo slängt i golvet en gång för mycket.... så det ser ut som att det är spöken på varenda bild.)




Kommentera inlägget här :