optimism och catfight

publicerat i ;

Va gulliga ni är som ens orkar läsa mitt dravvel från igår:)

Idag känner jag mig på bättre humör och ska ta tag i att prata med en läkare om detta snarast. Jag har varit i kontakt med BVC, men av dem får jag inte bättre förslag än det jag redan prövat med. På LKG teamet säger de bara att barn med gomspalt kan ha svårt att äta bitar innan gommen sluts, men det är ju inte där problemet sitter.

Jag kommer från och med nu att sluta att truga. Han får smaka av oss och sen får han äta det jag vet att han äter till de stora målen. Det är helt klart en ångestframkallande händelse under dagen för honom att få mat serverat på en tallrik. Ger jag honom grönsaker som han får plocka med men inte visar något annat så äter han det. Lägger jag det på en tallrik och försöker ge honom med sked/gaffel så slår han bakut.

Vi går tillbaka till ruta 1 och börjar om från början.:)

Idag skiner solen underbart untanför fönstret och jag har för en gångs skull fått lite gjort här hemma medans Leo sover sin förmiddagslur. Så snart han vaknat så ska vi promenera iväg till Täby C för lite shopping.

Annars så händer det inte så mycket här hemma förutom att det är kattkrig. Jag vet inte vad som flugit i de tre kattherrarna i huset men de fullkommligt håller på att döda varandra. Det är inte så roligt! Tyvärr är det bara en som de två andra är på och det är den katten som ingen vågat hoppa på tidigare.
Jag har försökt få dem att göra upp men det slutar bara med att en ligger och blöder i ett hörn och de två andra står och omringar honom.
Hemskt, men sant.

haha, vilket upplyftande slut på min uppdatering;)

Jag tycker Leo är så söt i släktens dopklänning. Tänk att det snart är dags för nästa att förgyllas i den:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Veronica GW:

Låter som en bra strategi tycker jag =). Lycka till!

2:a kommentar, skriven , av tessan:

hrm! har inte så mkt att säga eftersom jag inte har några barn att mata! Men jag vill bara säga att jag beundrar din tålmodighet och ditt beslut att försöka att vara konsekvent, trots att det måste vara svårt när det är så mkt känslor inblandade!

Kram till er alla 4!

Kommentera inlägget här :