Härliga Torsdag

publicerat i ;
Denna morgon började med att Leo min älskling vaknade som vanligt strax innan 5 och ville ha välling.
Jag gick ner i sömnen och värmde välling och gick upp och gav honom den. Sen gick jag som vanligt in och la honom i sängen igen.

Nu börjar händelserna som riktigt är som de brukar. Leo somnar nämligen inte om!

Mamman som känner sig lagom kraxig och lite snorig tyckte inte att det var dags att gå upp när Leo börjar hojta vid 5.20. Jag går in till honom och bäddar om honom och säger att än är det faktiskt inte dags att gå upp. Leo lägger av storvrålet men jag är stenhård, jag vill INTE gå upp. (Dessutom vet jag att Leo inte är pigg än egentligen. Enda anledningen till att han vaknade till ordentligt var för att han har sin falska krupp hosta.)

Jag väntar några minuter och går sedan in än en gång och bäddar om min vackra son och säger att det inte är dags att gå upp än. Leo lägger av sitt andra storvrål, men jag är hård och ger mig inte. Efter några sekunder tystnar Leo och sätter sig och pratar i sängen för sig själv.
Bra tänker jag, då kanske jag kan få några minuter till sömn i alla fall.

När jag sedan vaknar står klockan på 8.00 och jag är utvilad. Jag går in till Leo som sover men vaknar när jag ska smyga ut. Han sätter sig käpprakt upp och vill gå och leka.

 Min underbara son!:)

Nu har mina pojkar dessutom lämnat huset för en playdate på stan. Själv ska jag passa på att titta på lite tvserier och sen åka in och hämta min skrutt när Totte ska på jobblunch. (Varför passa på att njuta av solen när jag för en gångs skull är ensam?!?)

Kommentera inlägget här :