Back and running

publicerat i ;
Vi är hemma och har varit riktigt jetlaggade, iaf jag och Leo. Lexie och Totte verkar ha klarat sig bäst.
Seattle var verkligen underbart. Jag hade inte alls förväntat mig att jag skulle gilla det, men det gjorde jag.
Själva downtown Seattle var kanske ingen riktig hit enligt mig, men de små förorterna var riktigt mysiga.
Vi bodde på ett riktigt bra hotell i en liten suburb som heter Redmond. Downtown Redmond var lugnt och harmoniskt med helt okej shopping. Alltså perfekt för mig!:)

Nu börjar det stora funderandet, väga för och nackdelar. Överväga om vi överhuvudtaget vill flytta från vänner och familj. Hur mycket pengar skulle få oss att flytta? Vad ska vi vinna på att flytta så långt ett par år?
Det låter kanske materialistiskt och kapitalistiskt att pengar ska vara faktorn som får oss att flytta, men så är det.

Jag försöker få in bilderna från resan på datorn, men lyckas inte riktigt.
Återkommer med det.

Nu ska jag försöka fixa lite härhemma och framför allt fixa dopinbjudningarna som borde legat på lådan för flera veckor sedan.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Jag skrev en kommentar för ett tag sedan men det verkar som att den har kommit bort...

Jag skrev iaf några tankar om utlandsflytt, om att vi tyckte det var en stor chans och väldigt lägligt nu när man har små barn som ännu inte behöver slitas upp från skola osv. Tyskland är ju inte lika spännande som Seattle men vi ångrar ändå inte ett dugg att vi flyttade. Sedan är det ju tufft att vara ifrån familj och vänner, och USA ligger ju inte nästgårds precis, men som sagt, oj vilken chans. ¨

Vill du bolla tankar kring utlandsflytt så finns jag här.

Kramar

Kommentera inlägget här :