Tisdag

publicerat i ;

Dagen började riktigt dåligt. Eller ja... dygnet kanske snarare. Jag kunde inte sova och när jag väl somnat vid så vaknar Leo och gallskriker vid 03 tiden i morse. DÅ vaknade såklart lillskruttan och ville ha mat. Så då blev det till att värma mat till henne och även lite välling till Leo.

Båda barnen somnade om snabbt och jag tänkte surt att jag skulle behöva gå upp ca 3 timmar senare.
Jag somnade snabbt....

Jag vaknade med ett ryck och tittar på klockan då är den 08.30!!!
Då har jag fått sova 5 timmar ostört och det var fantastiskt. Då var det dock bara dags att sätta fart eftersom Leo ska vara hos Solveig klockan 9.

Vi åt frukost, klädde på oss och sen drog vi och vi var där 9.10. Bra jobbat!:-)


Sen har vi haft städerskan här som gjorde ett uselt jobb och jag som aldrig klagar har fotat och skickat ett klagomail till Hemfrid. Det är helt sjukt men golvet var skitigt när hon varit här i 4 timmar... grrr...



Jag har hunnit få en hel del gjort idag. Jag har förstädat (och efterstädat), tvättat, bytt lakan, köpt vinterskor, storhandlat, köpt pyjamasar till Leo, lagat middag och nu sitter jag och njuter i soffan och funderar på att göra en kopp te.
Hann med en långpromenad med tempo i förmiddags också. I hörlurarna lyssnade jag Annika Sörenstam när hon sommarpratade. Jag blir så inspirerad av dessa idrottskvinnor. Jag vill ha tillbaka den motivation jag hade när jag elitidrottade. Då visste jag varför jag höll på.

Att förlora vikt fungerar inte riktigt som motivation för mig verkar det som. Så ett delmål är att vara snygg mamma och en förebild för mina barn.
Sen tror jag även att tjejmilen nästa år ska vara ett mål. Jag måste verkligen komma igång på riktigt nu med träningen.
Vi får väl se vad som händer. Nu känner jag mig iaf inspirerad att fortsätta träna!

Kommentera inlägget här :