Alive still

publicerat i ;

Japp vi lever fortfarande även fast man kan börja undra i den här bloggen.

Helgen har varit sjukt fullt upp.

Fredagkvällen började vi med födelsedagsmiddag för svärmor på Chop Sticks.

Lördag förmiddag var det brunch för Lexies blivande gudmödrar. Sen bar det direkt efter det iväg på middag till familjen Tvedt-Krupa.

Söndagen var det full fart med att rösta och sen födelsedagsmiddag för min pappa.
Barnen har varit superduktiga hela helgen, men det märktes att de var trötta. För i natt har Leo sovit en hel natt för första gången på flera veckor. Lexie har också sovit riktigt bra. Från 17.00 igår eftermiddag till 06.00 i morse, med matpauser såklart!

Nu är Leo återigen hos mormor Solveig och jag har hunnit med ett besök på jobbet för att fylla i lite papper och träna. Nu ska vi iväg och äta lunch och fixa pass till Lexie!

Mitt nya liv har ju börjat nu. Jag är så mycket piggare och gladare! Jag försöker hinna med minst 30 minuters promenad varje dag + att jag ska börja öka på med träning nu. Förra veckan körde jag ju ett träningspass, jag hoppas att jag kan få med 2 denna vecka.
Jag har gått med i viktklubb.se och håller matdagbok och det är toppen för mig. Jag måste inse att det jag stoppar i mig får konsekvenser. Eller det inser jag ju redan, men jag måste få det på papper så att jag inte kan ignorera det längre.
Målet är nu 10 kilo till nyår!

Idag var det -1 kilo på vågen från förra måndagen. (Igår var det -1,7 kilo.....men måndagen är vägdagen så då håller jag det!)


Kommentera inlägget här :