effektivitet

publicerat i ;

Idag känns det som att jag har hunnit med en hel del.
Först lämnade jag och Lexie storebror hos Solveig. Efter det skyndade vi oss hem för att plocka undan innan städerskan skulle komma. Jag var så effektiv att jag hann sitta ner i 40 minuter och titta på ett avsnitt av en av mina favoritserier.

När huset skulle städas åkte vi iväg och åt lunch och chillade lite i Mörby C. När vi väl var färdigchillade så var det dags att hämta Leo. Väl där så var Leo inte ett dugg sugen på att åka hem. Tänk så underbart att det går så bra för Leo som jag hoppats. Det är verkligen en själaglad kille jag hämtar varje dag. Han gör inte ens särskilt mycket bus hemma längre. Han blir verkligen stimulerad på dagarna att vi bara kan njuta av kvalitetstid tillsammans på eftermiddagarna/kvällarna.
Idag var vi ute och lekte i 2 timmar innan det var dags att gå in och laga middag. Leo fick titta på Pippi medans jag lagade mat. Efter maten tog vi ett långt bad och sen var snart dags att dricka välling och sova.
Leo somnar som en stock klockan 19.00 nu. Sen vaknar han oftast mellan 6.30-7.00. Helt perfekt!

Lexie har varit ovanligt grinig idag. Jag tror kanske att hon har lite ont i magen.... men jag är inte helt säker. Hon kanske bara har haft en dålig dag.

Jag fick en fin present av Totte idag. Min parfym som varit slut i någon månad. Jag tycker inte att det är roligt att lägga 700 kronor på en parfym och det kändes som en riktig vardagslyxpresent att få. Han är för go!:)

Imorgon ska jag och pappa åka och shoppa inför kräftskivan vi ska ha hos pappa för hela släkten på lördag. Ska bli sååå mysigt att träffa alla på lördag och äta räkor. (Ja jag äter inte kräftor utan jag äter räkor istället! hehe)

Men innan det är lördag ska jag hinna mysa med mina fina tjejer på fredag. Först blir det middag och sen hoppas jag att jag kanske orkar gå vidare en sväng och ta någon drink ute. Jag längtar sjukt mycket på att få komma ut och bara vara mig själv för en stund. Dessutom ska jag få behandling av en av mina bästa vänner som är naprapat innan. Jag har nämligen sjukt ont i mina axlar vilket gör att jag har ont i huvudet nästan kosntant. Detta brukar Maria kunna råda bot på så jag hoppas på det även denna gång!

Nu ska jag försöka väcka min lillskrutta som ligger och sover. Jag är lite rädd att hon kommer vara vaken länge ikväll annars och jag är supertrött. Så jag hoppas att hon vill sova för natten efter nästa måltid vid 20.30.


Kommentera inlägget här :