Organisatör

publicerat i ;


Nästa lördag lyfter vi från Arlanda klockan 06.30. Härligt tidigt vilket betyder att vi måste åka härifrån typ 4.00.
Först blir det mellanlandning i Amsterdam, men därifrån direktflight till Seattle. Det får duga måste jag säga.
De har ordnat så att Leo får ett eget säte vilket känns grymt skönt, då är det bara Lexie vi måste ha i famnen hela tiden.

Jag håller på att fundera för fullt över packning och allt annat som måste organiseras. Lexies pass är färdigt så det ska vi hämta upp idag. Senare i eftermiddag blir det till att ansöka om elekrtoniskt visum och sen är det bara det praktiska med vad vi behöver ha med oss kvar.

Nu medan Leo sovit så har jag skrivit tre packlistor, en till Leo, en till Lexie och en till mig själv. Jag tycker att det är mycket jag måste få med mig när jag bara ska lämna huset för en timme. Herregud vad med saker vi måste få med oss för en hel vecka. Det är nu jag önskar att jag hade kunnat amma Lexie.... Fatta vad med bagage vi hade sparat på det.
Nu måste vi ha med oss välling till Leo (till kvällen), ersättning till Lexie både i pulverform och tetra + en termos som vi kan fylla med kokt vatten på frukostbuffén på hotellet. Livet hade varit extremt mycket smidigare utan den packningen.

Känns skönt att kunna börja planera i tid i alla fall. Nu ska jag försöka lägga undan de kläder som blir tvättade som barnen ska ha med sig så att det bara är till att lägga ner i resväskan sen i slutet av veckan.

Nu ska jag snart ta upp Leo ur sängen och sen blir det iväg och käka lunch. Vi har ingen mat hemma och jag orkar inte åka och handla just nu.

En annan fantastisk sak är att Lexie fick sin sista mat vid 18 igår kväll och sen badade vi och efter det somnade hon gott i sin säng. Sen vaknade jag klockan 01.40 och Lexie hade inte börjat gnälla än. Då tyckte jag ändå att det var dags för lite mat för henne så jag gick ner och fixade. När jag kom upp och tog av henne täcket så vaknade hon och åt som en liten gris och somnade sedan sött igen. Härligt!
Leo har återfått sina gamla sovvanor igen nu och sover till strax innan sju. Det får väl räknas som godkänt men det var grymt mycket skönare när han vaknade vid 8.

Kommentera inlägget här :