sjusovare

publicerat i ;

Jag har haft en riktig liten sjusovare här hemma i två nätter nu. Då är det den stora plutten jag talar om. Igår vaknade han 8.10 och idag var jag tvungen att väcka honom 8.10. Det är ju verkligen himmelriket.

Lillskruttan har också sovit gott i natt och inte i min säng någonting vilket gör att jag sover extremt mycket bättre. För hennes skull får hon självklart sova i min säng när hon behöver, men ingen är gladare än jag när jag slipper ha henne där. Det är säkert många mammor som inte kan förstå hur jag kan känna så, men så är det. Jag älskar mina barn, men inte så mycket att jag vill sova med dem.
Jag älskar min man också men inte så mycket att jag vill ha honom när jag sover. Han får gärna ligga i sama säng, men långt ifrån mig. I och med detta har vi nu köpt en extra bred säng. Sååå nice! Framför allt nu när Lexie vill ligga brevid ibland.

Imorgon får vi hämta vår nya bil. Ska bli riktigt nice faktiskt även fast jag inte erkänner det inför Totte så har jag längtat lite. Jag älskar att få nya saker, men lååååångt ifrån lika mycket som min älskade man. Han är extremt pryltokig. Jag försöker hålla honom tillbaka men det är i stort sett omöjligt. För två veckor sedan köpte han en ny dator, förra veckan köpte han en ny TV. (Vi var ju tvungna att ha en lite större.... vår 50 tummare började ju bli lite liten.....så nu har vi en 63 tums 3-D TV......) Yeay.. you get the picture!

Den bästa prylen jag köpt på länge är ju mitt bubbelbadkar där vi får plats hela familjen även om vi inte testat att proppa ner alla fyra där samtidigt. MEN... jag badar mer än gärna med båda barnen på kvällarna. Det är så mysigt. Leo har lärt sig att blåsa bubblor i vattnet och doppar ansiktet. Sötnosen!

En annan stor händelse är att i och med att han lärt sig att blåsa ut ur munnen så kommer mer och mer ljud och ord. Han är så söt när han pratar konstant hela tiden. Jag förstår inte ens 90% men det kommer i snitt ett nytt ord varannan dag ungefär. Jag som har varit orolig för hans tal kan nog lugna ner mig där också. Han är ju bara för duktig vår lilla plutt.

Leo börjar inse att den där lilla Lexie tar lite mycket uppmärksamhet och vill inte att hon ligger i hans fotölj. Han däremot ligger mer än gärna i hennes babysitter. Den är lite liten för honom men han bryr sig inte om det ett dugg!:)




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Veronica:

Kunde nästan ha varit jag som skrev inlägget haha, har också en liten sjusovare här och jag skriver under på dina ord om sängkamrater. Det är inte många som känner så vad jag förstått så skönt att höra att det finns fler som inte är mycket för att samsova hela familjen =). Selma sover gott i sin vagga och Isak i sin säng på sitt rum och som du säger, när de behöver får de gärna sova hos oss!

2:a kommentar, skriven , av Fia:

Haha min karl är också enormt pryltokig,prylbög rättare sagt.Är det inte grejer så är deet bilar han jagar eller nå annat..Är ni nöjd med tv:n?

Kommentera inlägget här :