Drömmar

publicerat i ;
Jag drömmer så mycket konstiga drömmar på nätterna just nu. Jag gissar att det till viss del beror på att jag faktiskt får sova lite mer nu än tidigare. På morgonen kan jag vakna och må dåligt och ha en känsla av att något inte stämmer. Ibland kommer jag ihåg direkt vad drömmen handlade om och då kan jag processa det och sen gå vidare och må bra. Vissa dagar dröjer det riktigt länge innan jag kommer på vad det är som tynger mig.
I natt, trots att jag fått minimalt med sömn, så drömde jag att jag hade bröstcancer. Var kom det från?
Ett tag när min mamma var sjuk och direkt efter att hon gått bort så läste jag massor med bloggar om cancersjuka människor. Allt från riktigt små barn till vuxna. Då, just då mådde jag bra av att läsa deras historier. Jag fick en liten inblick i en cancersjuk persons hjärna och det relaterade jag till och kunde på något vis processa min egen sorg genom det. Tyvärr har i stort sett alla de personer som jag följde gått bort. Det har gjort att det blev ett rätt naturligt slut på mitt "läsa cancerbloggar stadium".
Jag har alltså inte tänkt på cancer, läst om cancer eller något liknande på länge. Ändå så kommer denna dröm i natt.
Det känns märkligt och jag undrar vad det kan bero på....

Kommentera inlägget här :