Löpning

publicerat i ;
I julklapp fick jag en Nike+ sensor av Totte för att ha i skorna när jag är ute och springer. Då kan man ladda in olika workout program till den men det finns även så att den mäter distansen man springer.
Så idag istället för att åka till gymmet så skulle jag köra ett löp-pass runt sjön här där vi bor medan Lexie sov sin förmiddagsvila.
Det är 2.5 km runt sjön så jag hade tänkt köra till sjön, två varv runt och sen tillbaka hem.
Väl vid sjön insåg jag att jag gjort ett stooort misstag. Det var is, is och lite mer is. Så jag körde 2 km vid sjön sen tog jag mig ut på vägarna och körde resten där.
Det blev 5 km och det kändes faktiskt riktigt bra. Jag tror dock att den där sensorn var lite väl snäll med kilometrarna. Tror knappast att jag körde 5 utan snarare 4, men det kanske bara är en kalibreringsfråga.
Nu blir det spinning och core tisdag och fredag. Ska försöka med ett pass löpning till i veckan också.
Det verkar som att vågen stannat just nu, så jag antar att det blir till att lägga in en extra växel nu.
Inte för att jag skött mig sådär exemplariskt med maten, men om jag sköter mig lite bättre med den och kör mer träning nu, då jävlar!:)

Kommentera inlägget här :