påskpyssel

publicerat i ;

Att vara hemma med barnen inomhus på eftermiddagarna kan vara en riktig mardröm vissa dagar.

Lexie gnäller i stort sett hela tiden hela dagarna när hon är med mig. Ingenting passar fröken och så fort hon blir minsta trött, hungrig eller har bajsat så är det som att hennes värld går sönder. När hon är med någon annan typ Totte på morgonen eller någon helt annan så fungerar det oftast exemplariskt. OFTAST, ibland är hon lika gnällig med vem som helst. Min lilla tjej vill helst vara i nya miljöer hela tiden och träffa nya människor.
Leo somnar på tok för sent på kvällarna för han kör något slags maraton springpass på kvällen och sen vaknar han alldeles för tidigt för hans eget bästa. Dessa sena insomningar och tidiga uppvak gör att han är ett litet monster (ett sött och charmigt monster, men ändock ett monster).
Ja vissa perioder är inte alls charmiga faktiskt.
Alltså barnen är extremt charmiga när de är på bra humör men tiden de är på bra humör med mig är kanske 20%.
SÅ summan av detta inlägg var att jag försöker att vara hemma så lite som möjligt på eftermiddagarna när jag hämtat Leo. Det går super att leka ute med dem eller åka till ett köpcentrum och låta dem leka i någon liten lekhage där.
Idag var vädret inte bra alls på eftermiddagen och utelek var uteslutet med tanke på att Lexie inte har några regnkläder. Köpcentrum kändes inte alls lockande heller.
Jag tog barnen och åkte till Willys och köpte fjädrar och ägg att hänga i vår syrénbuske.
Då kunde vi pynta och njuta av den både inomhus genom fönstret och utomhus någon dag när det är bättre väder än idag.
Det gick rätt fort att pynta men Leo var i extas!

Kommentera inlägget här :