Underbara Leo

publicerat i Leo;
Leo säger så söta saker nu för tiden. Jag MÅSTE komma ihåg att anteckna ner dem så att man kommer ihåg dem.
Igår sitter jag i soffan med Lexie i famnen. Lexie har precis legat på golvet och krälat och varit jätte arg och dregglat.

Leo utropar med arg röst:
"MAMMA!!!!"

Jag:
"Ja"

Leo fortfarande med arg röst, med en blängande blick och ett stenhårt pekfinger pekandes mot golvet:
"Mamma kissat golvet".

Jag höll på att skratta ihjäl mig. Hela hans uttryck var klockrent!

En annan rolig kommentar var på morgonen häromdagen.
Leo kommer alltid in till oss vid 6-6.30 och väljer själv om han då vill lägga sig i spjälsängen bredvid min säng eller i stora sängen mellan mig och Totte.
Denna morgon valde han att lägga sig mellan oss och somnade om för ovanlighetens skull.

Under tiden att han sov så vaknade Lexie och Totte gick upp med henne. Efter en stund vaknade Leo med ett ryck och satte sig käpprakt upp i sängen och säger med en förvånad röst och ett ännu mer förvånat uttryck i ansiktet:

"VAR TOG PAPPA VÄGEN!?!?!"

Kommentera inlägget här :