första jobbdagen!

publicerat i Ego;
Första dagen på jobbet gick bra. Var klasslärare i en årskurs 5 med bara killar.
Det gick bra, en relativt enkel dag så här i början på terminen.
Jag fick känslan av att jag valt rätt utbildning ändå...!

Dagen för övrigt, ett totalt helvete.

Min otursdag börjar när jag ska skynda mig ner och duscha och inser att det sprutar vatten i badrummet. Ovanför varmvattenberedaren regnar det på bra. Kul med vattenläcka sådär på morgonen.... NOT.

Sen fortsätter det när jag ska gå ner i tunnelbanan och blir klämd i spärren så att min nyinköpta kaffe hamnar på kavajärmen. Blev lite pissed men det löste sig genom att vika upp ärmarna så att de blev trekvarts.

Sen ringer de från pre-school klockan 13 och säger att Lexie kräks. Jag ringer till Totte som måste ila iväg till dagis trots att rörmokaren precis kommit.

Jag slutar på jobbet 15 och ska då skynda iväg till simskolan som börjar 16 och jag bör väl vara där senast 15.50 för att vara i tid.

När jag ska ta sista bussen så hamnar jag på fel buss och åker åt fel håll. Jag får SPRINGA i jeans och kavaj och handväska snett över Djursholm tills jag ÄNTLIGEN är där. (bara 10 minuter för sent!)

När jag sen ska åka bussen hem så har min buss hem slutat gå. Det går en annan men den skulle inte gå förrän om 30 minuter. Då får jag åka en annan kringelikrokbuss som stannar längre ifrån mig och sen ta en liten promenad till MIN busshållplats där min cykel står.

Japp.. kul dag helt enkelt!!!

Kommentera inlägget här :