LCHF

publicerat i Ego;
Jag har börjat äta enligt LCHF. Eller hur säger man?

Vilket fall som helst så käkar jag Low carb High fat mat just nu. De vill inte att man kallar det för en diet utan för en livsstil. Jag måste säga att det är mycket enklare än jag trodde att det skulle vara rent smakmässigt. Jag har inga problem att laga god mat. Det blir rent av mycket roligare att laga mat för att jag vet vad jag ska kolla efter.

Det blir dock större problem när man inte är hemma och äter. Igår till exempel så var jag tvungen att äta frukost på springade fot. Då blev det tyvärr en macka, visserligen med fullkorn men det kändes så otroligt fel. För det är just brödet och sötsakerna jag vill bli av med i mitt liv. Jag har ätit alldeles för många mackor i mina dagar.

Det roliga är att efter de första 3 dagarna så var jag så extremt full av energi. Jag satt knappt still och energin tog aldrig slut. Inte den där eftermiddagströttheten som ALLTID brukar komma.

Igår hade jag dock en stor dipp. Jag fick för mig att det var för att jag åt den där mackan till frukost vilket Totte bara skrattar åt mig när jag säger. Jag var så galet trött hela dagen....

Sen skulle jag träna box på kvällen med brorsan och var väldigt nära på att bara ringa och säga att jag inte orkade. MEN jag ville ju testa kroppen....

Tro det eller ej så gick träningen skapligt och jag var så klart piggare efter än innan. Idag är jag piggare än igår men känner mig lite trött. Kan vara för att det blev ännu en natt med störd sömn pga mina älskade barn.

Jag ska köra detta minst i 1 månad nu för att se vad som händer. Om jag kan bli en piggare människa genom att hålla blodsockernivån på en jämn nivå istället för att åka bergochdalbana som den gjort de senaste åren så är jag nöjd.
Om jag samtidigt kan gå ner mina sista 7 (gärna 12) kilo så är jag mer än nöjd. Jag tror verkligen på det här. Jag har läst massor om LCHF och framför allt har jag läst väldigt mycket om just min kroppstyp och de problem jag haft tidigare. Jag är ganska övertygad om att det är sockret som har varit min stora bov. Jag har haft ett konstant sötsug. Jag har fortfarande ett sötsug, men kanske kan det gå över.

Ja.. den som lever får se!!!:)
Jag lovar att hålla er uppdaterade.

Kommentera inlägget här :