Lexie förskolebarn

publicerat i Lexie;
Lexie är som gjord för förskolan, som jag misstänkte.
Jag har hela tiden velat tro att hon är det där lilla barnet som mår bäst av att vara hemma med mamma.

(Lite för att jag har försökt övertala mig om att hon ska få vara hemma med mig i Seattle och Leo behöver gå på förskola.)

TJI fick jag!

Lexie stormtrivs. Det var länge sedan jag såg en så glad och tillfreds liten tjej, både på preschool och hemma. Nu måste jag fundera vidare över hur vi ska göra i USA....

Leo har även han hittat hem. Han försöker fortfarande få oss att tro att han hellre vill vara hemma men när jag smygtittar på honom på preschool så ser jag en kille som strålar. Det gör både barnen och mig gott att få miljöombyte under dagarna. Jag hoppas bara att vi trots två jobb ska klara att hålla nere timmarna på preschool.

Som jag vet att jag skrivit tidigare tycker jag att den ultimata dagen på förskolan för barn är mellan 9-15. Då är det roliga aktiviteter som går om varandra och det blir aldrig "dötid". Jag önskar att vi kan få ihop det så att de går 9-15.
MEN... eftersom jag inte kommer ha regelbundna arbetstider så har vi satt 8-16 som schema. Det är helt okej också!

Nu hoppas vi bara att barnen inte får alltför stora bakslag nu om någon/några veckor. Bakslaget lär komma men förhoppningsvis går det snabbt över.
Lexie during snacktime!

Kommentera inlägget här :