Dag 1

publicerat i Ego;

Vi kom som sagt fram safe and sound och barnen gick och la sig vid 21.30.

När klockan var 01.30 ville Lexie gå upp, då hade hon sovit färdigt. Efter en stunds ropande från sängen så vaknade såklart även Leo. Då var det bara för mig att gå upp som hade turen att få dela rum med dem igår. Leo vägrade nämligen sova själv igår. Inte så konstigt och jag sover gärna i samma säng som honom nu för att han ska bli lugnad och känna sig trygg.

Vi gick i alla fall upp och väckte Totte. Vi passade på att skypa min bror Fredrik som fyllde år idag/igår. Sen skypade jag med pappa en sväng. Mysigt att få prata med dem så fort efter att vi kommit fram.

När vi varit vakna i typ 2 timmar så gick vi och la oss igen. Lexie sov bara 2 timmar till sen låg hon och sjöng alla möjliga olika sånger i sängen tills hon tröttnade och tvingade mig att gå upp. Leo sov i 2 timmar till och när Leo väl vaknat så väckte vi Totte. (Behöver jag säga att jag gärna vill gå och sova NU!:) )

Dagen började sedan med en mysfrukost hela familjen och sen kom vår relocation tjej som ska hjälpa oss med allt praktiskt. Hon gick igenom allt vi behöver veta och lämnade en hel massa papper. Sen åkte vi till banken för att fixa bankkonton och allt sånt. Jag får inget eget med tanke på att jag nu bara är min mans lilla egendom här nere. So much for jämställdhet!

Jag får dock eget kreditkort och bankkort... men allt kopplat till Totte. (Skulle inte vara någon mening med att ha ett eget iofs med tanke på att jag inte tjänar några pengar.)

Det vi fick erfara var dock att vi behöver ett social security number för att kunna fixa mobilabonnemang osv. Så nya telefoner får vänta i några veckor. Just nu är det rätt lång handläggningstid för allt sådant.
Nästa stora steg blir för oss att ta våra amerikanska körkort. Inte något vi ser fram mot, men något som måste göras. Kommer förmoligen ta några veckor för mig. Inte för att jag behöver ta några lektioner eller något, nää.. för att vi inte har något "marriage certificat" med oss. Som sagt, jag är ingenting utan min man här borta och byråkrati kräver att vi har mer bevis än pass och Idkort på att vi är gifta.

Sent på eftermiddagen efter att ha hämtat vår hyrbil och åkt vilse 30 gånger innan vi hittade till en affär där vi köpte GPS åkte vill till Redmond town center som jag blev lite kär i förra gången jag var här. Det blev inte sämre denna gång med allt julpynt.
Barnen fick springa av sig och vi fick lite mat i oss. (Jag fick även shoppa lite...woop woop!)
Barnen fick även träffa tomten som bodde där. De fick godis av honom, men vågade inte sitta i knät på honom. Vi hoppas att vi kommer dit om någon vecka då de skaffat lite mod och vågar sig upp i tomtens knä för att krama på honom och säga vad de önskar sig.

Kommentera inlägget här :