Lycka, frustration och bajskatastrof

publicerat i Barnen;

Idag har vi haft en underbar dag hela familjen.
Vi började med en lugn morgon "hemma" i huset där vi bara njöt av att inte behöva stressa iväg.
Sen fixade vi oss iordning för en tur till en möbelaffär och sedan Toys R us!

Jag har sett en säng på nätet som jag vill ha till Leo när vi får vårt "riktiga" boende sen. Vi for iväg och tittade på den och den levde definitivt upp till mina förväntningar så den ska vi beställa i nästa vecka. Väl på plats i affären som jag trodde var en möbelaffär men som visade sig ha allt för barn hittade vi en PERFEKT vagn för barnen. Det är samma märke som vi har på dubbelvagnen nu men en där de sitter som i ett tåg. Det i sig är bättre för att den inte är så bred. Amerikanerna använder inte breda dubbelvagnar i samma utstreckning som vi hemma i Sverige. Sen är den även perfekt för att det går att göra den till en enkelvagn. Leo åker inte alltid vagn nu och det blir bara mer och mer sällan så snart så kommer vi bara att behöva enkelvagn. Sååå voila då har vi det också!

Sen bar det iväg mot Toys R us och hela familjen Liberto var i himmelriket. Totte, jag och självklart Leo och Lexie är tokiga i leksaker.

Hannah- DU ANAR INTE VAD MED CARS SAKER DET FINNS! VAD VILL NI HA!?!?!

Sen skulle vi iväg och äta lunch på cheescake factory till lunch. På väg dit hittade vi DISNEY STORE! GHAAAAA både jag och Totte höll på att gå i bitar av lycka och även av frustration att vi inte kunde köpa ALLT! Självklart vill vi att barnen ska ha leksaker men mest av allt vill vi köpa allt för att vi vill ha det.

Mysig dag med shoppingorigie och galet god matorgie (som avslutas hemma ikväll med alla doggy bags vi har kvar) avslutas nu "hemma" i soffan och en förhoppning om att barnen vill sova relativt tidigt så att vi kan dela på en flaska mousserande och den första riktiga vuxentiden på länge!

Nej vänta... jag glömde bajsorgien!
Mitt i shoppingen på disneystore efter lunchen så bajsar Lexie världens lösaste bajs i världens sämsta blöja så hon hade bajs över hela sin baksida. Även på kläderna och så kladdade hon ner HELA vagnen.
Jag sprang med henne (Jag bar henne i armarna så långt ifrån mig som jag kunde mitt i julruschen i ett stort och relativt "fint" köpcentrum) till skötrummet där jag badade henne i handfatet och bytte kläder.
Vi insåg att vi inte skulle rädda våran vagn. Den hade bajs överallt och går inte att ta av tyget på. Vi står i garaget och ser oss om och bestämmer oss sedan för att lämna den i garaget till Bellevue Square och sen åkte vi och köpte demoexet av vagnen som vi bestämt oss för att köpa men som inte skulle komma förens om 10 dagar.

Typiskt Familjen Liberto, eller vad säger ni!?!;)

Kommentera inlägget här :