Svenska lekgruppen

publicerat i Barnen;

Idag var det återigen dags för svenska lekgruppen att träffas.
Leo och Lexie stormtrivs och jag har det väldigt trevligt jag också. Vi är hemma hos någon ur gruppen varje vecka och det är samtidigt roligt att se hur folk bor.

Imorgon ska vi till huset igen och träffa en av ägarna. Vi kan inte skriva ett kontrakt riktigt än för man måste få någon application godkänd först som är typ som en krediupplysning vad jag förstått. Problemt är att den inte kommer att ge någonting eftersom vi inte har någon Credit history här. (Något som uppenbarligen är så viktigt att vi rekomenderas att ta lån på saker nu i början!?!)

Jaja.. vi ska träffa henne imorgon i alla fall och då får vi även en chans till att se huset!!!
Vi har redan flyttat in mentalt så det är bara att hålla tummarna för att inget går fel nu. :)

I skrivande stund så sitter jag och lyssnar på en skrikande Lexie. Jag vet inte riktigt varför hon skriker, hon gör det vanligtvis ALDRIG när man lägger henne för natten. Idag dock så skriker hon såklart den första natten jag övertalat Leo att strunta i nappen. Vi har förberett honom på ett par veckor att han ska ge den till tomten som får ge hans nappar till andra bebisar som behöver dem bättre.

Leo är lugn... men Lexie... hon skriker. Hon kanske skriker för Leos skull eller något, who knows.



Kommentera inlägget här :