var tar tiden vägen?

publicerat i Barnen;
Man skulle kunna tro att det inte finns så mycket att göra i ett nytt land där nära relationer till andra människor är begränsade. Men icke!
Det är galet mycket att göra, inte sådär att det blir för mycket utan perfekt för att man inte ska kunna längta någon annanstans än där man befinner sig just nu.

Fredagen spenderades i status KAOS!!! HELA DAGEN!! Vi började med att leta upp en läkare till Leo. Leo hade haft 40 graders feber i 3 dagar och haft feberkräkningar på natten och jag var helt säker på att han hade öroninflammation med tanke på att läkaren i Sverige sagt att han tappat ena röret i örat. Så jag ville bara få det bekräftat och höra vad jag skulle kunna göra nu för att lindra besvären för honom.

Efter frustration och många tårar från min sida så hittade vi till en doktor- som konstaterade att öronen var lite röda MEN rören satt där de skulle och det såg ut som att allt var på bättringsvägen.
Jaha... mycket frustration och tårar för INGENTING. Fast det var väl på sätt och vis rätt skönt att höra att rören satt där de skulle, då kan jag slappna av på den punkten.

Dagen fortsätter i samma anda, dvs kaos.
Allt som kunde gå fel, gick fel. Vi skulle ha barnvakt klockan 7 av en nanny vi aldrig träffat. VI fastnar i bilköer och jag kör fel, jag glömmer min mobil hemma så den stackars nannyn får stå i vår lobby och vänta på oss i 15 minuter utan att vi får tag på varandra. Jag tackar vår lyckliga stjärna att hon hade tålamod och stod kvar!

Anledningen till nanny var att vi skulle på Tottes julfest med jobbet. Ett litet nätt kalas på sci-fi museet här i Seattle. Hur mycket folk som helst och olika aktiviteter på olika våningar och såklart gratis mat och sprit. Men med det stora antalet folk så hann man inte bli särskilt full eftersom köerna till barerna var enorma.
Vi såg i alla fall Cee lo Green uppträda och sen var vi tvugna att åka hem till barnvakten. Fantastiskt skön kväll trots allt kaos innan vi väl kom iväg. De 4 timmarna utan barnen var GULD värda!

Väl hemma hade det såklart gått galant med barnen och vi var välkomna att önska samma nanny igen om vi behövde barnvakt. Barnen hade var sååå snälla. (SÅKLART!:) )

Igår träffade jag en grupp med "microsoft fruar" på ett cupcake ställe här i närheten. Där lekte vi en julklapps lek och pratade. Det var trevligt att få träffa ett gäng amerikaner för en gångs skull. Det är ju trevligt att få använda sin engelska lite i det här landet. Detta gäng träffas 1 gång i månaden och har olika aktiviteter, så det kommer jag absolut att hänga på.

Sen på eftermiddagen så fixade vi julgran och massa fint julpynt. Jag ska fixa en riktigt fin bild på vår amerikanska julgran.

Fast nu får ni se ett gäng bilder från förra helgen istället när vi åkte till Sammamish state park och mös och busade!



Kommentera inlägget här :