Alla hjärtans dag 2011

publicerat i ;

Jag älskar alla hjärtans dag. Jag tycker att alla tillfällen ätt fira är bra tillfällen att fira.
Oavsett om man vill fira den med sin partner eller bara någon i ens liv man tycker väldigt mycket om.

Jag och mina tjejkompisar hade en tradition att äta en riktigt mysig middag tillsammans på alla hjärtans dag. Detta var väl under högstadiet innan någon av oss hade ett seriöst förhållande. Det var så otroligt mysigt och jag tror att den traditionen har gjort att jag uppskattar denna dag mer än jag gjort annars.

Jag och Totte har väl firat denna dag med olika ambitionsnivå för olika år. Några år har jag planerat i flera veckor vad vi ska äta och vad jag ska ge för en liten gåva. I år är amibitionsnivån låg. 
Efter att jag tränat åkte jag och fixade en fin blombukett, vaniljmunkar och cider. 
Totte blev glad för blommorna. (Men mest glad är nog jag för att det är så himmlans fint hemma med buketter framme.) Sen blev det lasange till lunch med vaniljmunk till efterrätt. LYX!

Av någon märklig anledning ville Totte åka och hämta Leo idag. (Det händer aldrig annars.) Så jag anar kanske en liten blombukett från honom också.
Sen ikväll när jag kommit hem från jobbet och barnen sover så blir det toast skagen till middag. Perfekt vardags och alla hjärtans dag lyx!

Den bästa alla hjärtans dagpresenten jag fått idag är dock att Lexie sovit bra. Hon vaknade vid 23 som hon alltid gör nuför tiden och var vaken i 30 minuter. Så länge jag satt i hennes rum så var hon dock tyst och försökte somna om. Sen sov hon fram till 01.30 då Totte matade henne innan han själv gick och la sig.
Sen sov lillskruttan ända tills klockan 07 i morse. Helt fantastiskt!

Leo däremot var uppe och sprang vid 4 tiden men då fick han ligga i sin spjälsäng brevid min säng. Det är rätt perfekt faktiskt.


Kommentera inlägget här :