återigen sömnsnack

publicerat i ;

Även denna natt var a pain in the ass så att säga.
Denna natt var inte Lexie ett så stort problem. Jag har bestämt mig för att det för att det får ta ett par nätter för Lexie att bli av med uppvaknanden på förnatten nu. Igår vaknade hon återigen klockan 23.30 men jag gick in och vaggade henne liggandes i sängen. Hon skrek och skrek och skrek. Till slut kom Totte upp och tog över och om jag satt i 30 minuter så satt han i 10 och sen sov hon.

Leo vaknade vid 01 tiden och var fruktansvärt täppt i näsan. Andningen var även den lite påverkad men inte så att jag tyckte att det va nödvändigt att ge extra medicin. Jag försökte få honom att somna i hans säng efter lite nässpray men det var stört omöjligt. Jag vill INTE ha honom i min säng så vi flyttade in hans gamla spjälsäng till sovrummet så fick han ligga där. Tyvärr så hjälper inte nässprayen som är för barn upp till 2 år så näsan hans förblev täppt trots otaliga försök att snyta och spraya. Det tog honom 2 timmar innan han somnade stackaren. Han störde oss inte mer än i form av stönanden, suckanden och det konstanta snorandet.

Så strax efter 03 somnar Leo. 03.30 vaknar Lexie och vill ha mat.

Sen sover vi gott till 05.30 när Lexie vill gå upp.
Då fick hon komma in till vår säng och ligga och dra mig i håret i en timme innan Totte fick gå upp med henne.

Nu ska jag vara stenhård med Lexie på natten. Det blir ju bättre. Det VET jag ju! Jag har gjort det här förr och Leo var precis likadan. Nu hänger det på mig (och Totte) att få detta att fungera.

Jag känner mig dock mycket piggare idag trots minimalt med sömn. Jag måste hålla en positiv attityd nu! That's it!:)

Kommentera inlägget här :