beslutsångest

publicerat i ;
Jag har lite beslutsångest....

Totte måste åka till Seattle på möten och det så snart som möjligt. 
Han kan dock bestämma själv när han ska åka.
Då har vi pratat lite om att jag och barnen skulle följa med för att jag ska kunna kolla upp förskolor och lite annat sånt praktiskt.

Jag måste erkänna att det som talar mot att jag skulle åka med, med barnen är flygresan.
MEN... samtidigt så är det ju bara för oss att vänja oss vid den där resan tillsammans med barnen. Den kommer ju att göras inte bara en gång de närmaste åren.

Jag sitter nu och kollar på flygbiljetter och vi får rätt överkommliga biljetter. Microsoft betalar ju Tottes biljett och boende, men vi får ju betala min och barnens och betala till lite på boendet. Grejjen är att vi kan flyga riktigt billigt med tanke på att båda barnen är under 2. Samtidigt så vägrar jag flyga så långt utan ett eget säte till Leo. Det är inte värt att spara in på 5-6000 om Leo ska sitta i knät hela vägen.

Saken är att om vi åker till Seattle så blir det definitivt ingen solsemester med familjen under våren. Då kom dock Kicki (min svägerska) med ett riktigt bra förslag. Det är riktigt billigt att flyga inrikes i USA så om vi ändå är där kan vi ju flyga antingen till LA eller Florida för bara ett par dagars insupande av sol.

Ja.. så nu sitter jag här som sagt i valet och kvalet.
Antingen är jag hemma med barnen ensam i minst en vecka och kanske kanske får solsemester någon gång senare i vår.
ELLER så åker jag och barnen med till Seattle och får lite uträttat. Kolla boenden, förskola, shoppa.....
Hyr vi dessutom bil där nere med bilbarnstolar kan jag och barnen vara hur fria som helst. (Om jag börjar våga köra själv....) haha

Ja.. nu krävs det lite till tänkande och sen lite prat med Totte om det hela. Han har precis vaknat och hoppat in i duschen så vi får se vad han tycker när han vaknat till liv.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Cilla:

Jag tycker att det låter himla krångligt oc dyrt. Kommer totte kunna åka med er i USA? Visst är det bra att bekanta sig men en vecka är ändå lite kort tid att hinna med så mkt. Jag tycker att ni ska åka hela familjen till typ Grekland. Blir kanske mer organiserat och trevligare för alla. En resa hel familjen innan flytt. Dina barn kanske är vana vid mkt stohej. Resan tilö USA e lång, antar att totte inte har så mkt tid där, du ränner med barnen och så kanske ni ska flyga igen inrikes för att sedan fluga hem. ( skit ajfån). ja ja. Jag utgår från att jag inte skulle klara av det. Men jag är inte du. Jag har en tendens att se det negativa först. Hoppas att ni kom fram till något som passar!! :) mvh , någon som längtar utomlands.

Kommentera inlägget här :