Härliga onsdag

publicerat i ;

Någonting som är helt underbart i mitt liv just nu är mina barn.
haha.. newsflash!

Nämen helt allvarligt så är båda på ett så fantastiskt humör på dagarna. Lexie har blivit mer barn än bebis och visar dagligen nya talanger. Leo är så kommunikativ och brinner för att berätta saker och att leka med sina Bärgarnbilar och flygplan.

Nätterna går riktigt bra för Lexie. Hon vaknar en gång nu på nätterna och vill ha mat och det bjuder jag på!
Leo däremot har det fortfarande jobbigt med krupp typ varannan natt och sover då riktigt dåligt. Så länge han är trygg och glad på dagarna så gör vi det han behöver på nätterna. I natt har vi gett hostmedicin, nässpray, vatten och kärlek både en och två gånger. Så länge han får det så fungerar allt jättebra.
När Leo sen mår bra ska vi komma tillbaka till hans sovahelanatten rutin.

Nu när Lexie sover gott och jag kan somna lättare så har jag energi att börja med det sen.

Jag och Lexie har varit en sväng på gymmet på förmiddagen.
Lexie hade jätteroligt på barnpassningen för första gången. Så skönt! Nu behöver jag inte känna att det är jobbigt att behöva åka och träna för att jag antingen lämnar Lexie hemma med pappan en timme för mycket eller för att jag måste ta med henne.

Nu ska vi snart åka och bada. Leos öga är rinnfritt och ingen snuva på hela dagen så jag har tagit beslutet att han också får bada. Blir han sjuk på riktigt nu så får han bli det. Bättre nu än när vi är på Fuerteventura och vill bada en hel vecka!
´
Detta veckoslut är fullt av roliga aktivieter. Det största är 30års festen vi ska gå på på lördag. Vi har skaffat barnvakt och ska gå ut jag och Totte och försöka komma ihåg hur det var att vara på fest utan barn. Det har vi aldrig varit sen Leo föddes så det ser jag fram mot.

Måste bara visa en gullig bild på de två små tjejkusinerna. Klara 10 månader och Lexie snart 7 månader. Bjuder även på en träningsskada....



Kommentera inlägget här :