My god it's early!

publicerat i ;

En vaken och alldeles för pigg Lexie besätmde sig för att vakna klockan 04.55 idag.
Jag gav henne mat som om det vore mitt i natten och la tillbaka henne i sängen och gick därifrån och jag TRODDE att jag hade lyckats.

Tyvärr så började hon snacka högt och tydligt typ 15 minuter senare.
Det är inte okej att gå upp såhär tidigt. Det är inte okej någonstans. Det tar emot i varenda lite beståndsdel av mig.

Jag har sovit hela 5 timmar och kan inte tänka på något annat än att gå och sova igen.
Leo väckte mig vid 4 och var ISKALL. Han ville gå upp då men jag tvingade ner honom i sängen med mig och så fort han blivit lite varmare om kroppen så somnade han gott. Jag hoppas att han fortsätter sova nu även fast Lexie och jag är vakna.

Det enda som håller mig vaken nu är vetskapen om att jag får gå och sova sen när Totte tar över morgonbestyren.

Än en gång så ger jag en tanke åt ensamstående mammor och kan bara ge all cred i världen till det jobb de gör.
Herregud!
Jag skulle ju säkerligen klara av det jag också med tanke på att man inte har något annat val, men hjälp va jobbigt det skulle vara.

Kommentera inlägget här :