Redan 4 februari

publicerat i ;

Godmorgon bloggen!

Natten hade kunnat vara en riktig sovnatt för min del.
Tyvärr blev den inte det.
Jag blir så FRUKTANSVÄRT trött på mig själv. Jag har ätit extremt dåligt och onyttigt de senaste dagarna och såklart skulle jag ligga och älta det igårkväll så att jag inte kunde somna.

Lexie som har ätit var tredje timme nu på natten när hon varit magsjuk åt mirakulöst nog bara en enda gång. Min duktiga duktiga tjej! Hon åt vid 3.30 och då satt Totte fortfarande och jobbade så han gav henne mat. Då hade jag precis somnat.... och vaknar såklart av att Lexie skriker.

Sen så somnade jag gott. Tyvärr så vaknar jag vid 5.30 när Totte går och lägger sig och värre är att det gör Lexie också. Då försökte jag muta Lexie med mat så att hon ville somna om. Det gjorde hon... när klockan var 6.30.
Då vaknade Leo...
Jag ignorerar och tänker att han kan gott ligga där tills klockan blir sju.

När klockan är 7.10 vaknar jag av att han ropar något från sängen så jag springer in dit i mörkret och tror att han säger välling. Så jag tar upp honom och vad känner jag då mot min arm?
Joooo

En bar rumpa...

Leo har några kvällar den här veckan bestämt sig för att ta av sig pyjamasbyxorna och blöjan i sängen.
Igårkväll somnade han gott utan att göra bus. Så han tog väl igen det nu på morgonen. Eller vadå väl...? Han TOG igen det nu på morgonen.
Sängen var alldeles kissig och jag tackade återigen uppfinnaren för sånadär kisslakan man kan lägga i sängen.

Det positiva med detta var att jag var tvungen att vakna till ordentligt på en gång. Så när barnens blöjor var bytta eller påsatta så fixade jag tvätten. Sen duschade jag och efter det städade jag köket och nu har jag plockat iordning i vardagsrummet. Sen rotade jag fram gåstolen och ett babygym till Lexie ur mitt förråd som jag gått och dragit på hela veckan. Börjar kanske bli dags för frukost till mig själv nu.

Bjuder på en liten bild från igårkväll. Mina ÄLSKLINGAR!:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Jag tror inte vi skulle kunna ha pyamasbyxor på Elliot. Det skulle bli så där heeela tiden känner jag på mig. Här är det hela pyamasar som gäller :)



Kram!

Kommentera inlägget här :