Tisdag och jag gillar det!

publicerat i ;

I natt sov Lexie bra i natt, bättre än natten innan till och med som faktiskt var godkänd.

Lillskruttan somnade vid 20 tiden och sov sen lugnt och stilla till klockan 03.
Då fick hon mat och sen vaknade jag av hennes glada rop från sitt rum vid 07. LOVE IT! Idag finns det ingen ursäkt för att inte vara pigg, om det inte vore för att Leo har strulat lite och att jag börjar känna mig lite förkyld.
Fast Leos strul började redan när han skulle gå och sova. Han känner sig inte riktigt trygg i sin stora säng. Sen är det nog någon utvecklingsfas samtidigt för han vill gärna ligga nära och sova vilket han aldrig gjort innan.

VI får honom iaf att somna i sin säng och sen när han kommer upp på natten så får han sova i spjälsängen på min sida av sängen. Så länge jag slipper ha honom på mig i sängen så är jag nöjd. Sen är jag glad om jag hinner titta på TV en stund i sovrummet innan jag ska sova och då kan det inte ligga några barn där har vi märkt. Annars har jag mer än gärna barnen i sovrummet så länge de de inte sover på mig!

Nu har Leo vaknat också. 7.30, duktiga duktiga prinsen! Jag frågade om han ville ha välling, då gör han sin arg min och säger NEJ, kaka! Då skrattar jag åt honom att nej kaka kan han inte få men han kan få välja mellan gröt och macka. Då rynkar han än en gång ihop ögonbrynen och säger "Nej Leo Kaka".

Sötnosen, vi får väl se hur den här duellen utvecklar sig.

Själv är jag så nöjd idag.
Jag har fått sova bra i natt och ska gå och klippa mig idag. Det är sådan jäklans lyx att man blir helt lyckllig.

Kommentera inlägget här :