fullt upp!

publicerat i ;

Ojojoj jag har vaknat och borde vara utvilad, men jag är fortfarande trött trött trött.

Torsdagen där jag slutade mitt bloggande denna vecka avslutades med en surprisefödelsedagsmiddag för Emy.
Jättegod mat och supermysigt. Jag och Leo åkte själva medans Totte jobbade och Lexie sov. Leo var jättetrött men han är så snäll så det var inga problem att ha med honom.

På fredagen var det först hårt pass med PT. Båda barnen var med på gymmet och det fungerade superbra. HÄRLIGT!

Sen blev blev det bara till att åka hem och lasta i lite lunch i barnen och mig själv och sen bar det iväg på begravning för min pappas bästa kompis.
Fy för begravningar, det är riktigt jobbigt.
Det var dock en väldigt fin borgerlig cermoni och begravningsförättaren sa vädlgit fina saker som var väldit tänkvärda. Sånt som man borde påminna sig om varje dag.

Efter begravningen ville jag bara hem, lägga mig i soffan och käka choklad.
MEN.. då var det bara att åka hem byta om och åka iväg på tjejmiddag till Caroline. Hela gamla "tjejgänget" var samlade för en kväll av underbart god mat och gott att dricka. Jag valde att köra bil så jag drack vatten hela kvällen. Hade jag druckit vin hade jag nog somnat direkt.

Jag kom hem alldeles för sent och fick knappt sova någonging pga ond mage och kinkiga barn. När jag vaknar på morgonen vid 6 tiden har jag så känner jag mig hängig. Det fanns dock ingen tid att känna efter för vi var tvugna att städa iordning i huset och sen börja packa iväg oss för barnkalas för William som fyllde 1 år igår.

Ett jättefint kalas med massor av pannkakor och gottgott! Både vi och barnen var helt utslagna efter och jag och barnen somnade i bilen på väg hem. Den lilla powernapen gjorde susen för mig vilket var tur eftersom vi skulle iväg på fest på kvällen.

Totte skjutsade hem mig och barnen och åkte själv och klippte sig. Barnen och jag badade, fixade iordning här hemma och jag började fixa iordning mig själv.
Vid 17.30 hade Totte precis kommit hem, jag lagat mat till barnen och då kom Lina som skulle passa barnen.
Leo blev jätteglad och satte direkt igång och lekte med Lina.

Vid 18 var vi färdiga så vi sa hejdå till barnen och satte oss i bilen... HELT SJÄLVA... EN LÖRDAGKVÄLL!
Det var en helt märklig känsla.
Väl på middagen så kändes det rätt naturligt. Vi kunde njuta båda två av att vara ensamma utan barn med ett gäng andra vuxna.
NICE!

För att knyta ihop säcken kan jag dock säga att jag är trött som sagt. ojojoj vad jag vill att det ska bli kväll så att man kan få sova lite till.

Kommentera inlägget här :