-1

publicerat i ;

Idag är inte direkt min lyckodag (även fast jag trodde det när jag klev på vågen i morse vilket jag ska berätta mer om senare).

Jag skulle till naprapaten klockan 9.30 inne i stan så jag var tvungen att lämna Leo lite före 9 idag. Lexie har sovit som en kratta hela natten (för vanlighetens skull) och när hon sovit har hon i stort sett sovit på mig. Jag blir gaaaalen!
Barnen vaknade strax innan sju och Totte gick upp med dem medans jag fick hela 45 minuters sömn på egen hand. (Jiiihaaa)

När jag stressat ner till bilen med båda barnen och satt i Lexie i framsätet på passagerarsidan och Leo på sin stol i baksätet så ska jag gå in och hämta isskrapan i bilen. Då går inte förardörren att öppna. Så då i all stress får jag flytta Lexie från passagerarsätet till baksätet och akrobatera (kanske inte är ett ord, jag vet ej) in till förarsidan den vägen för att öppna dörren och hämta isskrapan.

När jag lämnat Leo så åker jag och Lexie in mot stan och där jag hade tänkt att parkera var det världens största vägarbete så det gick inte så då fick jag åka till ett garage i närheten. Inga problem, jag betalar och sen springer jag och Lexie mot naprapaten i högsta fart jag kan åstadkomma och kommer bara 3 minuter försent.

Under behandlingen skriker Lexie som en stucken gris i 45 minuter även fast jag håller en hand på henne hela tiden. (suck)
När jag väl är färdig och tar upp henne i famnen så blir hon glad direkt. Snacka om mammagris!

När vi sen kommer till bilen så börjar proceduren för mig att hoppa in i förarsätet genom passagerarsätet. När jag väl satt mig och ska sätta igång bilden och åka ser jag att jag har fått böter. MEN VA FAAAN!!! JAG HAR JU BETALAT!
Meeeen i all hast så glömde jag lägga fram biljetten i fönstret.

Jaja.. nu är vi hemma och jag har ställt mig på vågen än en gång för att se om det jag trodde var min lyckodag i morse kanske bara var en synvilla. Men nejdå! Jag har faktiskt gått ner 1 kilo på bara några dagar nu. Då var platån över och jag känner mig back in business.
Detta betyder att jag nu bara har 1 kilo kvar till "bröllopsvikten" och när jag når den ska jag pröva min brudklänning...
Så denna dag kanske inte är så dålig ändå!

Kommentera inlägget här :