Barnens djungel och insomnia

publicerat i ;

Idag har jag inte suttit ner hemma i många minuter. Nu äntligen har jag en stund framför datorn vilket känns riktigt skönt.

Natten innebar nada sömn för Johanna. Ännu en natt av ingen möjlighet att somna för att tankar snurrar om egentligen ingenting alls. Eller det som snurrar är träning, viktnedgång, huvudvärk och när ska Lexie vakna... friskt? Nej inte mycket!
När jag ÄNTLIGEN somnat vid 3 tiden så vaknar Lexie. Jag har absolut ingen ork att vara konsekvent att vänta med att ge henne mat vilket hon egentligen inte skulle få förens vid 4. När hon ätit massor så sover hon stötvis i 30 minuters intervaller... detta gör att jag i stort sett hinner lägga huvudet på kudden och slappnat av när det är dags för att vakna med ett ryck igen.

När klockan var 6.30 gick Totte upp med Lexie och då vaknar såklart Leo så hann fick fullt hus på morgonkvisten. Jag fick sova med vissa störningsmoment till klockan 10.15. Då blev det full fart på mig eftersom jag skulle träna på förmiddagen. Jag tog med mig Leo som fick leka i barnpassningen under tiden att jag tränade. Träningen gick okej, men inte så bra som jag hoppats på. Men det var tredje rätt hårda passet denna vecka...
När jag kom ner till barnpassningen för att hämta Leo så går han runt och låtsas laga mat och matar en liten bebis som är i Lexie size. Sååå sött!

Efter träningen skyndade vi oss hem och lagade lunch. Efter att vi ätit så bestämde vi oss för att åka till Barnens Djungel ute i Arlanda Stad. Leo somnade i bilen på vägen dit och lekte sen som en liten tok i 2 timmar i hoppborg, bollhav och i en gigantisk klätterställning. Han njöt och fick med sig både mamman och pappan upp i både hoppborgen och klätterställningen.
När vi skulle gå därifrån bröt såklart lillkillen ihop vilket är standard just nu. Han bryter ihop så fort något går mot honom. Han somnade som en stock i bilen på vägen hem och när vi väl kom hem och ätit middag så har vi bara fortsatt att busa. Älsklingarna har skött sig exemplariskt!


Okej, vilket dagboksinlägg det blev, totalt ointressant och en ren update av dagen.

Kan ni hjälpa mig att somna ikväll tror ni. Skänk mig en tanke eller två så kanske jag får lättare... eller nåt!;)

Kommentera inlägget här :