Dag 02- mina syskon

publicerat i ;

Daniel och Fredrik, mina storebröder och största idoler. Ja det är faktiskt så det har varit även om inte de vet det.

Jag pratade så mycket om mina stora idoler när jag var yngre att folk till och med tröttnade på att jag pratade om dem och snackade skit bakom ryggen på mig om att jag skröt om mina bröder. Detta tyckte jag då var jättejobbigt med tanke på att jag i mina ögon bara var världens stolstaste lillasyster som hade turen att ha världens bästa storebröder.

Idag kan jag inte annat än skratta åt det med tanke på att jag förstår precis vad andra kan ha tänkt om mig. Jag ville gärna stå i centrum och jag kan tänka mig att skryta var precis det jag gjorde. haha

Daniel är 10 år äldre än jag och vi har inte bott tillsammans i så många år då han flyttade hemifrån tidigt. Han tog tidigt beslutet att han skulle arbeta som skådespelare. Detta har han gjort så länge jag kan minnas. Han har gjort allt från tvsåpor tidigt i sin karriär till musikal och till riktigt seriös teater. I dagsläget hör man brorsan på TV och Radio dagligen då han dubbar reklamfilm och barnfilmer.

Fredrik är 7 år äldre än jag och vi bodde hemma tillsammans under större delen av min uppväxt. Vi gnabbades en hel del när vi bodde tillsammans men i hemlighet har hans närhet betytt enormt för mig. Fredrik har valt en karriär som ekonom och jobbar idag på ett företag där han är chef för ett antal säljare och säljer typ antivirusprogram... eller nåt. Jag är inte helt säker, jag vet bara att han är den i familjen som är ekonomisk både på jobbet och hemma.

Relationen till mina bröder har varit väldigt viktig för mig. Daniel har varit en mentor för mig i livet på ett filosofiskt och livstänkande plan. Fredrik har varit en mentor för mig i de konkreta frågor som uppkommer i livet. Han har även hjälpt mig igenom en extremt tung period i livet.

Båda bröderna har idag fru och två barn var. Daniel har Alice och Knut som är 10 och 7 år. Fredrik har Max och Klara som är 3 år och 9 månader. Kusinerna som jag hoppas kommer ha otroligt mycket roligt tillsammans i livet.

Kommentera inlägget här :