Dag 04- Mina vänner

publicerat i ;

Jag är välsignad på det sättet att jag har människor omkring sig som bryr sig om mig. Jag har vänner som betyder allt för mig och som jag vet att jag skulle kunna höra av mig till närsomhelst om det är något som hänt eller jag behöver prata om.

Jag är dock en människa som gillar ensamheten och att umgås med "bara" min familj vilket gjort att mina vänskapsrelationer ibland har blivit lite lidande. Samtidigt så är det så att de som är mina närmsta vänner nog har förstått det vid det här laget.

Mina äldsta vänner är det tjejgäng jag blev en del av under högstadiet. Vi har umgåtts i olika konstillationer och alla tillsammans under alla dessa år. De betyder massor för mig och även fast vi inte hörs varje dag eller kanske ens varje månad så vet jag att de finns här. Vi har så otroligt mysigt och roligt när vi ses. Jag är i en annan fas i livet än vad någon av de är och jag älskar att få komma ut med dem och bara vara Johanna och inte "mamma Johanna". Det roliga är att vi alla har valt väldigt skillda karriärer men trots det så har vi något stort gemensamt och det är vår historia!
Lollo, Tess, Maria, Lojsan, Louise, Malin och Caroline- TACK för att ni finns!:) 

Sen har jag en vän som en gång gav mig en kylskåpsmagnet med citatet "Friends are the family you choose for yourself". Denna tjej ser jag mer som den syster jag valt själv. Vi har extremt mycket gemensamt och mycket i vår uppväxt och historia har varit väldigt lika. Hon är i precis samma fas i livet som jag själv och vi har på något vis följt varandra sedan vi lärde känna varandra. Idag har vi känt varandra i 7,5 år men det känns som att jag haft henne i mitt liv jämt.
Hannah<3 you mean the world to me!

Sen finns det vänner som jag önskar att jag ägnade mer tid åt. Ni vet vilka ni är!:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hannah:

Hur gullig är inte du då!! Detsamma vännen:) 7,5 år har tiden verkligen gått så fort? Grönan i snålblåsten o inte en unge i närheten haha om vi hinner i sommar innan ni åker kanske vi kan gå dit med våra små en dag o låta dem "kolla lite" Oliver älskade det i somras tuff tuff tåget;)

På den fina mitt bilden högst upp där du sitter med Leo & Lexie tycker jag att de ser jätte lika ut super sött! Samma ögonbryn och näsa man ser verkligen att de är syskon nu! Hälsa o krama alla!!

Kommentera inlägget här :