Dag 05- Vad är kärlek

publicerat i ;

Vad är kärlek- according to me!

Nu har jag funderat på det här länge och väl, inte bara idag utan större delen av livet faktiskt.

Kärlek är så oerhört stort för mig för kärlek finns i ALLT! Familjen, vänner, den där speciella personen, mat, äventyr... ja ni förstår nog.

Störst för mig är nog kärleken till livet. Den gåva som vi alla fått som vissa tar tillvara på bättre än andra. Jag älskar att leva och när jag är riktigt lycklig och får göra något jag tycker om ja då känns kärleken allra mest.
Hur känns då kärleken kan man fråga sig. Jag tror att den är individuell i varje enskild person. Jag tror även att den utvecklas under livets gång.

Jag tror nämligen att det man kände när man var yngre då hela världen skakde när man träffade någon kille/tjej bara var ren förälskelse som man gärna ville förväxla med kärlek. Kärleken för mig är dock djupare än så. För i all kärlek behöver det inte finnas någon förälskelse, även om det i de flesta fall av kärlek finns en förälskelsefas. 

Kortfattat skulle jag kunna säga att kärlek är det som gör livet värt att leva, oavsett vad man finner kärleken i. Det behöver inte nödvändigtvis vara den där speciella personen eller familjen eller barnen, det kan vara det där man väljer som sin kärlek. 

För mig är dock den största kärleken förutom livet min familj. Min "originalfamilj" bestående av mamma, pappa, bror och bror är min första kärlek. Nu har den utökats till min valda kärlek och mina kärleksgåvor!



 

Kommentera inlägget här :