Dag 07- Framtiden

publicerat i ;


Framtiden... ojojoj... jag har inte så mycket tankar om framtiden om man jämför med hur det såg ut i mitt huvud för ett par år sedan.

Mina starkaste framtidsdrömmar har större delen av mitt liv att ha barn.
Nu sitter jag i min drömframtid och njuter (inte när jag inte får sova, men annars). Jag har en underbar familj och jag trivs fantastiskt bra med att vara mammaledig.

Nu måste jag kanske skaffa mig nya framtidsdrömmar....

Fast... just nu känns det svårt med tanke på att framtiden innebär en flytt och en oviss tidsplanering.

Jag har ju inte någon aning om vad USA flytt och allt kring det kommer att innebära så har jag svårt att ha några tankar om framtiden där.
Självklart hoppas jag att vi kommer att skaffa oss vänner och en fungerande vardag. Jag kommer att vara hemmafru till en början eftersom jag inte får något arbetstillstånd på de visum vi kommer att åka på. Jag hoppas att Leo kommer att snappa åt sig engelskan relativt snabbt och trivas i förskolan där. För övrigt hoppas jag att Lexie skall trivas hemma med mig och att Totte kommer att göra stordåd på sitt nya jobb.

Annars handlar de flesta tankarna om framtiden på vad som kommer att hända när vi kommer tillbaka till Sverige, men det kan vi ta någon annan gång!:)

2011 hoppas jag i alla fall kommer innehålla massor av roliga händelser och att familjen och alla i min närhet får må bra.

Kommentera inlägget här :