Dag 1 en presentation av Johanna Liberto

publicerat i ;

Jag är Johanna, en 28 årig tjej som är född och uppvuxen i Danderyd utanför Stockholm. Där har jag bott i större delen av mitt liv tillsammans med mamma och pappa och mina två storebröder, Daniel och Fredrik.

Under hela min uppväxt så har jag simmat. Ganska tidigt blev jag rätt duktig och tillhörde de bästa i stockholmsområdet. Simning är en sport som kräver extremt mycket av den som utövar sporten. Många timmar har spenderats i bassängen och kanske inte alltid till min belåtenhet. Jag hade dock en väldigt drivande mamma som stöttade och puschade mig till 100%. Detta gjorde att jag fortsatte sent upp i tonåren och i perioder gick det väldigt bra.

Efter att min "simkarriär" tog slut så tappade jag bort mig själv. Jag var ju den där tjejen som simmade och var riktigt bra på det. Jag försökte hitta mig själv på både det ena och det andra sättet men fann aldrig riktigt den där som var inom mig. Jag hittade olika tjejer på vägen som hade olika uttryckssätt. Under mitt första år på gymnasiet mådde jag riktigt dåligt men eftersom jag i grund och botten är en väldigt positiv människa försökte jag bryta mitt negativa liv och göra något positivt av det. Jag valde att gå om årskurs 1 på gymnasiet och gick andra omgången estet teater. Det passade mig och mitt lite deprimerade jag perfekt. Där träffade jag människor jag kunde relatera till. Det kanske inte nödvändigtvis fick mig att må bättre, men jag fick i alla fall utforska mig själv.

Under gymnasiet träffade jag en kille. Den där killen jag trodde att jag skulle leva resten av mitt liv med. Vi flyttade ihop under mitt andra år på gymnasiet och jag jobbade och pluggade som en tok för att få allt att gå ihop. Tyvärr så var den där killen inte den jag trodde att han var. Så efter extremt mycket lögner, svek och andra otrevligheter så flyttade jag till Australien. Under min vistelse i australien tog vårt förhållande slut och spillrorna av vårt liv tillsammans fick mina föräldrar och min bror plocka upp.

Efter ett halvår på andra sidan jordklotet så var jag tvungen att hitta mig själv här hemma. Jag flyttade först hem till mamma och pappa men fick mig ganska snart en studentlägenhet. När jag flyttade in i den så trodde jag att jag skulle förbli singel och levde mitt liv precis efter de premisserna och jag måste erkänna att jag älskade det.

MEN... efter 2 månader i min egen lägenhet träffar jag min drömprins. Den där killen som var både konstnär och pilot och som fick hela min värld att skaka. TOTTE!

Direkt när vi träffades så berättade jag att jag alltid har velat bli en ung mamma. Och om jag träffar rätt kille så vill jag inte vänta alltför länge med att ha barn. Vågat utspel men så ärlig har jag nog aldrig varit mot någon. Jag gav honom en möjlighet redan där att springa för allt han var värd.

Vår historia har i stort sett varit spikrak.

Vi träffades i juli 2005

Flyttade in i vårt hus i november 2007

Förlovade oss i Mars 2008

Gifte oss i Oktober 2008

Fick Leo i Maj 2009 

Fick Lexie i Juli 2010

Nu sitter jag här som tvåbarnsmor och hade nog aldrig trott att jag skulle vara så här lycklig som jag är idag.
Det som har tagit mig fram i livet har nog varit min positiva livssyn, min underbara familj och mina fantastiskt vänner. Jag har alltid haft människor omkring mig som älskat mig och det har betytt allt för mig! 

Idag är jag mammaledig men är utbildad förskollärare och lärare upp till årskurs 5. Jag har ingen aning om vad jag vill göra när jag blir stor. Förmodligen vill jag inte jobba som lärare. Tyvärr så ändrar jag mig  var och varannan dag så det är ingen idé att bestämma det här och nu heller. Nu ska jag vara mamma och det är det viktigaste för mig i dagsläget!
Det är väl en lite överskådlig bild av vem jag är.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Cilla:

Vilken bra presentation. Fint skrivet och kul att läsa. Du är modig:)

Kram

Kommentera inlägget här :