Jiiihaaaa

publicerat i ;

Jag önskar att jag kände jiiihaaaa i min kropp idag med tanke på det framsteg Lexie gjorde i natt. Tyvärr så har inte jag fått mig så mycket sömn i natt i alla fall.

Efter bra råd från Cilla och lite eftertanke från mig själv så började jag fundera på vad den där kvällsmatningen klockan 22 egentligen gjorde för gott. Visst Lexie åt, men hon fick ju också lära sig att det var okej att vakna efter 3 timmar efter att jag lagt henne i sängen.

Så igår efter övervägande bestämde jag mig för att ta bort det kvälls/nattmålet också. Jag vet ju att hon klarar sig utan maten så det skulle inte påverka henne på något sätt alls förutom möjligtvis förbättra sömnen i en förlängning. Jag hade bestämt mig för att inte gå och sova förens första dusten med Lexie vid 22 var över. Eftersom hon gick och la sig en timme senare igår så gick tiden och klockan blev 22 och ingen Lexie vaknade. Klockan blev 23 och ingen Lexie vaknade. När klockan var 23.50 kunde jag inte sitta i soffan och vänta längre så då gick jag och gjorde iordning mig för sängen och först då vaknade Lexie. (bara där var vi på rätt väg)

Sen fick jag henne att somna om i min famn på bara någon minut och la ner henne i hennes säng. Hon sov i kanske 5 minuter innan hon vaknade och då lyckades jag få henne att somna om i sin egen säng och hon sov i kanske 5 minuter till. När hon då vaknade la jag henne brevid mig i sängen och lät henne somna riktigt hårt innan jag la ner henne i sin säng.
Då var klockan 01 och jag somnade till slut. När nästa gång vaknade av att Lexie skrek var klockan 03.50!

Då blev det mat och sen somnade hon om till klockan 5.30 när hon absolut ville gå upp. Men då fick hon ligga brevid mig i sängen och störa tills Totte gick upp vid 6.30. Nu har dock den hårda vardagen börjat igen så jag fick glatt gå upp vid 7.30. Däremot har jag bestämt mig för att stanna hemma hela dagen idag med lillskruttan och strunta i att skjutsa runt Totte till olika möten för att få ta bilen att träna. Han får ta bilen och jag och Lexie tar hand om allt här hemma (lägger oss och sover) och struntar i att träna idag.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

vad skönt med framsteg när det gäller skruttans sovtider! Håller tummarna att det är på väg att lossna nu så att du får lite mer sammanhängande sömn!



Ja nu är det vardag igen, tänk vad snabbt man vänjer sig vid att bara såsa runt.



Kramis ♥

Kommentera inlägget här :