Lördag hos familjen Liberto

publicerat i ;

Lördagen började med tanken att "wohoo jag har inte haft något barn i sängen i natt". Skön känsla.
Igår läste jag i min blogg från när Leo var 6 månader. Han åt också 2 gånger per natt och hade en period när han åt vid 23 och sen vid 05 och sen sov till 08. Så i natt bestämde jag mig för att Lexie skulle få mat när hon skrek om jag inte fick henne att somna om genom att ge henne nappen.
Det blev mat vid 23.30 och sen vid 03. Sen sov hon till 6 när hon ville gå upp. Helt godkänt tycker jag. Nu ska jag köra så här i ett par nätter och se om hon faktiskt får sova istället för vara vaken på nätterna.


När jag gick upp vid 9 så fick Totte gå och lägga sig och sova igen. Under tiden att han sov så städade jag med tanke på att vi barnens farmor skulle komma på besök och fika. När Totte gick upp blev det lunch och därefter naptime för barnen. Lexie sov gott, men Leo ville inte sova. Så han fick komma upp och leka medans jag bakade kärleksmums till fikat.

Kärleksmumsen blev så sjuuuukt goda och jag pressade i mig en eller två bitar för mycket!:) Men det var det värt!

Nu ska jag snart få i barnen lite mat och sen göra mig iordning för en spel/myskväll hos Sara som jag lärde känna genom mammagruppen. Ska bli jättemysigt att träffa de andra mammorna. En till tjej har fått barn nummer två och två av de andra tjejerna är gravida. Så alla har jobbat på rätt bra!:)

När Tottes mamma var här så tog vi lite bilder på familjen. Inga blir ju bra med tanke på hur Leo strular när vi ska fota, men här är iaf en bild på familjen och lite andra bilder!

Kommentera inlägget här :