Magsjuka

publicerat i ;

Här ligger bloggandet nere pga magsjuka. Än så länge är det "bara" Lexie som är drabbad.
Det började igår vid 12 tiden på dagen då hon kaskadspydde när hon låg och sov sin middagslur. Efter det kräktes hon flera gånger och fick absolut inte behålla någon mat. Efter lite rådgivning med vårdguiden var det matning var 5e minut som gällde. Det gick toppenbra i 2 timmar, men sen bröt helvetet ut igen.

Vi begav oss till Astrid Lindgren innan läggdags på vårdguidens inrådan. Helt onödigt kände jag redan när jag åkte och jag hade så rätt. Det var dock skönt att få lite konkreta råd på exakt hur mycket hon bör få i sig för att jag ska kunna låta henne sova i lugn och ro.

Det gick snabbt på sjukhuset och vi var hemma vid 22.30 tiden och då fick hon lägga sig för natten. Efter lite 5ml/5min matning vid 00.30 så somnade vi skönt och vaknade inte förens pappan i huset skulle gå och lägga sig vid 3.30. Tyvärr så gav vi Lexie lite för mycket mat på en gång då. Hela 60 ml.... Det kom dock ut med raketfart bakvägen så då var det bara till o gå upp igen och sätta igång med 5ml/5min med vätskeersättning. Lexie har slumrat till och från sen dess och ligger nu äntligen och sover i sin säng igen.

Nu var det ju dock dags för Leo att vakna så nu sitter vi och tittar på Bolibompa. Han får vara hemma resten av veckan för jag misstänker att det bara är en tidsfråga innan det sätter igång för Leo också. Sen håller jag alla mina tummar att jag och Totte slipper. Jag ligger väl riktigt risigt till med tanke på att jag tagit hand om allt kräk och bajs med käraste Lexie.

Japp nu vet ni varför uppdateringarna kanske kommer att komma lite sporadiskt!

Kommentera inlägget här :