MYSA

publicerat i ;


Både Leo och Lexie har nu fått plats på futuras international pre-school i Täby. Det är nästan så att jag hoppas på att vi blir kvar till 1 januari 2012 nu!:)

Jag kom igång med träningen idag igen. Skönt. Känns som att det var en månad sedan jag tränade sist när det i själva verket bara har gått en vecka. That's a change in personality!

Nu är det redan onsdag, jag kan inte fatta att veckan gått så fort även fast barnen varit sjuka. Eller det kanske är just därför. Vi har fått chans att mysa och bara göra nada! Leo ville verkligen inte gå till mormor i morse. Eller han ville gå till mormor men han ville inte lämna oss och hemmet. Redan när han skulle klä på sig på morgonen så sa han att han skulle ligga i soffan och mysa.

När sen ytterkläderna skulle på skulle han gå och lägga sig i soffan och mysa.

När vi väl kom till mormor så försökte han springa till dörren för att gå hem och mysa.
Min lilla myskille! Jag vet att han har det så bra hos Solveig att det inte är jobbigt att lämna honom ens när han blir ledsen. Så fort han kommer upp i Solveigs knä och hon börjar prata med honom sådär som bara hon kan så lugnar han ner sig.

Hon håller på att lära honom färgerna just nu vilket inte är något jag lägger energi på alls hemma. Han hade full koll på vilken färg som var röd på hans strumpor i morse är hon frågade honom. Jag kan inte förstå hur mycket han kan och lär sig hela tiden. Det är helt underbart! Vår alldeles egen lilla Leonidas är en lite kille nu!

Nu ska jag gå och bada med Leo och alla hans kompisar hos mormor. Lexie ligger och sover så hon får nog bli hemma med pappan. Hon skulle ändå inte få bada idag med tanke på att jag inte vill att hon ska bli sjuk igen nu!

Kommentera inlägget här :