Raserade grundstenar

publicerat i ;


Jag blir så rysligt trött på att inte få sova.
Jag vet att det kanske inte är så roligt att läsa om mina nattliga (läs barnens) äventyr men jag måste skriva av mig.

Jag går och lägger mig vid 22 tiden igår med alldeles för mycket tankar i huvudet att jag inte alls kunde somna. Totte kommer upp och lägger sig efter en stund och vi ligger och pratar av oss lite. Vid 23.30 börjar Lexie skrika och jag måste gå in till henne och få henne att somna om. Det tog ca 10 minuter men sen sov skruttan gott i sin säng igen.

När jag väl kommer tillbaka till sovrummet så sover Totte. jaha.. jippie...
Jag försöker somna och efter många om och men så måste jag ha somnat men vaknar med ett ryck vid 01.30 av att Lexie skriker. Då är det bara att gå ner till köket och värma mat till Lexie. Jag matar henne i hennes rum och försöker lägga ner henne sängen. Då protesterar dock lilltjejen och jag som precis somnat innan jag vaknade med ett ryck orkar inte bråka. Så jag tar med mig Lexie in till oss och lägger henne tätt intill mig vilket fungerade natten innan.

MEN.. inte inatt. Lexie pratar och ger ifrån sig glädjetjut om vartannat. Jag stoppar i öronproppar och försöker ignorera ljuden och inte minst alla vassa naglar i mitt ansikte. När det inte går att ignorera försöker jag än en gång lägga in henne i hennes säng så att hon kan fortsätta prata där. Men nejnej... inte ska hon ligga där utan att skrika och väcka resten av familjen.

Jag tar återigen in henne till mig (Japp så okonsekvent det kan bli och emot alla mina principer!!!!). Lexie börjar lugna ner sig och somnar periodvis och vaknar sen och river mig i ansiktet. När klockan är 4.40 är jag så extremt trött att jag går ner och gör mera välling till henne. Hon dricker upp den och somnar DIREKT i min famn. Då bär jag in henne återigen till sin säng och lägger ner henne utan problem.

4.44 ligger jag i min säng och ska ÄNTLIGEN få sova och somnar som en stock.
5.30 vaknar Leo med ett tjut och vill gå upp. Det vill INTE jag så han får lägga sig brevid mig i sängen och trycker sig intill mig och somnar direkt.

MEN HALLÅ!?!?! JAG ÄR INTE GJORD FÖR ATT HA BARN I SÄNGEN! JAG HAR KLARAT ÖVER 1.5 ÅR UTAN ATT HA LEO I SÄNGEN.....också ska han börja nu! Vad har jag gjort!!!

Den här sömnbristen tär så mycket på mig att mina grundstenar i uppfostran raseras.

Aja.. när Leo somnar så somnar jag sen så vaknar jag klockan 7 av att han tassar runt i sovrummet och tittar runt.
När jag vaknar så blir han överlycklig och säger att han ska gå ner och titta på Bärgarn. Totte fick gå ner och titta på Bärgarn jag fick titta vidare på kudden i en timme!

Snart hoppas jag att jag får sova så att jag kan bygga upp mina grundstenar. Hmm... eller måste jag bygga upp mina grundstenar för att få sova. Ja det är frågan...!?! Det värsta är att jag inte ens har energi att besvara frågan utan måste inse mig besegrad av sömnlösheten och ta dagen som den kommer.

Kontrollfreaket i mig gråter inombords!
Det är en jäklans tur att boven i dramat är söt!;)

Kommentera inlägget här :