Sa inte jag....

publicerat i ;

Sa inte jag att jag var trött på bajs... Alldeles nyss var det som att gud (eller vem han/hon nu än är) stod där uppe och tänkte, "jaaa eftersom Johanna inte är så trött så ska vi spela henne ett litet prank!".

Hela familjen sover middag och vaknar med ett ryck när Lexie vaknar och gallskriker. Jag går ner med Lexieliten och matar henne medans Totte går och ska ta upp Leo. Jag hör bara "OJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJ" från övervåningen och en Leo som bärs från sängen till badkaret. Då tänker jag att "jaha.. nu är det magsjuka där också."

När jag matat klart Lexie går jag och hämtar handduk och allt som behövs till Leo. Sedan går jag med tunga steg uppför trappan för att se krigszonen som väntar.

Det positiva: Leo är inte magsjuk.

Det negativa: Leo har tagit av sig blöjan och har sen bestämt sig för att bajsa i sängen och sen ligga och fortsätta sova i det. It was poop everywhere!!!

Kan jag säga att jag i det läget inte ville vara mamma just där och då?!;)

Kommentera inlägget här :