Tisdag 21.00 TV 4

publicerat i ;

Jag såg precis en reklamsnutt på TV 4 om en dokumentär som går på Tisdag klockan 21.00.

Det är en dokumentär som heter "Drömmen om ett leende" och mina tårar började rinna direkt när jag såg reklamen.
Alla de där barnen som är födda med precis samma missbildning som Leo. Skillnaden är att Leo hade turen att födas i Sverige och de andra barnen i ett U-land där det inte finns några resurser alls till att laga det trasiga.

Leo som när jag tittar på idag sällan tänker på att han är född med spalt. När jag tänker tillbaka på hans livsresa så handlar det ju en hel del om han spalt. Han föddes trots allt trasig och är fortfarande till viss del trasig. Han har ingen hel käke och tänderna kommer att komma hipp som happ. Han har en bit kvar innan han når normen perfektion men till slut kommer han att vara där.

Se den där dokumentären!!! Kirurgerna, sjuksköterskorna och all annan ideell personal som krävs för det där projektet är änglar i mina ögon! Nu ska jag torka tårarna och komma ihåg hur lyckligt lottade Leo och vi är!

Leo min älskling som är finast precis som han är!




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie-Från en prematurmammas hjärta-:

tusen tack för tipset! Den ska jag verkligen titta på!!

2:a kommentar, skriven , av Fia:

Tänkte också göra reklam för den dokumentären i min blogg..Man vill ju liksom pusha för att fler får lite mer kunskap om lkg.Dessutom är det så roligt att se eftersom att Liams kirurg är med..Så stolt över att ha henne=) Hur går det föresten med tänderna på eran herre?

Kommentera inlägget här :