update

publicerat i Ego;
Min fantastiskt dåliga uppdatering beror på fantastiskt bra väder och fantastiskt mycket målning av huset.

Långhelgen var helt underbar. Massa mys med familjen, bad med barnen och sen även fixning på huset. Vår egna hantverkare Jocke var här och bytte träpanel på en del av huset. Detta gjorde att vi var tvugna att sätta igång och måla om huset. Detta har vi pratat om sedan vi flyttade in i det här huset 2007. Nu äntligen har vi fått ändan ur vagnen. Det kommer att ta ett bra tag att få det helt klart. Vi kan endast måla när barnen gått och lagt sig så vi har typ 3 timmar varje kväll. Nu är entrédelen av fasaden helt färdig. MEN... då är kuntarna kvar samt brädor runt fönster osv osv...

Det får ta den tid det tar så länge vi blir klara innan hösten kommer!

Leo är numer helt utan blöja. Han är superduktig. Det har väl hänt ungefär 1 olycka per dag under helgen vilket gjorde att vi var lite osäkra på om han skulle få gå till preschool utan blöja idag. Jag visste ju inte om han skulle kunna kommunicera om detta med lärarna. Efter lite funderande och efter att jag frågade Leo om han ville ha blöja på sig på preschool och han svarade bestämt "NEJ kalsonger" så fick han åka utan blöja.

Jag laddade upp med massor av extrakläder på hans hylla och hela dagen gick jag runt och var lite nervös. När jag kom och hämtade klockan tre såg jag direkt att han hade samma byxor på sig som när jag lämnade på morgonen. Han hade klarat sig GALANT! Han hade till och med varit bättre på att säga till om att han var tvungen att gå"pee pee" på engelska än han är hemma på svenska.

Mammahjärtat värker av stolthet!

Kommentera inlägget här :