Vad har hänt med min son....?

publicerat i Leo;
Leo har det riktigt riktigt jobbigt just nu. Inte nog med att det är trotsfas från helvetet han går igenom att ha slutat med blöja är inte alltid helt lätt och kul.

Han har klarat sig galant fram till för 3 dagar sedan. Då var det som att en demon tog över hans kropp. På måndagen på preschool så kissade han på sig 3 gånger och sedan bara fortsatte han hemma. Igår så hann han kissa på sig 4 gånger innan klockan är 9. Så vi ringde till preschool och sa att han inte skulle komma dit. Jag och Totte bestämde att han eventuellt hade urinvägsinfektion. Vi fick tid hos doktorn 13.30 vilket såklart krockade med allt annat den dagen. Jag och barnen hade ingen bil på hela dagen så vi fick hjälp av brorsan att åka fram och tillbaka.

Jag insåg rätt fort att det inte är någon urinvägsinfektion. MEN... han har öroninflammation. (Som vanligt). Precis som jag trodde så visade inte proverna någonting. Jag vet inte VAD det är men det är något som stör vår lilla prinskorv som gör att han kissar på sig hela tiden. Han kissar inte på sig mycket varje gång utan han går och småskvätter vilket inte alls är likt honom.

Det har varit lite jobbigt för honom på sista tiden när jag hämtat på preschool och sedan åkt och jobbat och bara hunnit hem och sagt godnatt. Hur mycket han än älskar att vara med sin pappa så är han i enormt behov av min trygghet. Jag har inga problem att byta 15 kissiga kalsonger om dagen, däremot blir Totte fullständigt galen. Detta får man inte visa men det gör han tyvärr.

Jag tror att Leo har gått igenom någon slags kedjereaktion av allt som hänt på sista tiden.

-Jag har inte funnits närvarande när jag behövts.
-Han har ont i örat.
-Han har precis slutat med blöja.
-Det har funnits en del stressmoment här hemma för oss vuxna som han säkerligen känner av.
-Han är extremt trotsig.
-Han har sovit lite sämre på nätterna.

osv osv osv osv....

Leonidas är en riktigt känslig liten kille som känner av känslor och stämningar och reagerar därefter.
Nu får lillprinsen vara ledig från preschool denna vecka och vara hemma med mamman och Lexie och mysa. Jag hoppas att vi hinner vända trenden på dessa dagar.

Det är redan en stor skillnad med tanke på att han inte kissat i byxorna en enda gång idag. Däremot säger han inte till själv när han behöver gå heller. Jag sätter honom på toa 1 gång i timmen och hittils har det fungerat.

Ja håll tummarna för oss!

Kommentera inlägget här :